Reacties

RiViS schreef op 27.11.2010 om 11:26 uur

Hallo Wim,

 

Dit is vooral handig als je opnamen met 2 camera's hebt gemaakt van één gebeurtenis.

Je kunt inderdaad switchen tijdens het afspelen, zoals een beeldregisseur dat doet tijdens live uitzendingen, maar persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan verplaatsen van de afspeelmarker met de hand, dan kun je veel nauwkeuriger overschakelen en heb je alle tijd.

Zelf heb ik indertijd wel filmpjes gemaakt met 2 camera's van muzikale uitvoeringen en eenmaal van een trouwceremonie, waarbij ik graag de mogelijkheid van multicam edit had gehad, het was toen in VdL 2008 een heel gedoe omdat je steeds alleen maar de onderste film kon zien.

Dit soort films wordt een stuk minder saai als je met meerdere camera's werkt, je schakelt b.v. tussen overall opnames en shots van dichtbij en van verschillende standpunten.

Op mijn Album site ( http://rijk-hooghordel.magix.net/ ) staan 2 filmpjes die op die manier gemaakt zijn, zie onder het hoofdstuk Films: Muziek, mocht het je interesseren. De montage met VdL17 zou een stuk handiger geweest zijn dan toen....

En als je aan 2 camera's niet genoeg hebt: Video Pro X2 kan het met 4 stuks.

 

groet,

Rijk

wim-zadel schreef op 27.11.2010 om 12:12 uur


Hallo Rijk, ik heb genoten van Amiek (zangeres) het is allemaal wel professioneel, bravo.

Ik ga me er ook in verdiepen. Volgens mij kan je dit ook met één camera doen, mits je geen eisen stelt aan synchroon geluid etc. maar dat weet ik niet zeker.

Hallo Wim,

 

vr. gr.

Wim (mijn lessen staan op www.bijhans.nl en www.studio9plus.nl )