Reacties

mi-bo schreef op 28.11.2012 om 16:18 uur

beste,

MAGIX probeert met zijn producten up to date te blijven, kijk naar andere programma's luistert naar de gebruikers en speel daar op in.

Als er een pakket uitkomt zijn er vaak verbeteringen, maar worden ook weer tools weggelaten die bijna niet gebruikt worden.

U kunt gratis een trial versie downloaden voor 7 dagen om te zien wat er voor verschillen zijn in vdl 2013.

ook kunt u  kijken op http://www.magixvdlbijspijkeren.nl masterclass 2013 daar staan wat filmpjes met uitleg van het product.

gr

Cinecor schreef op 29.11.2012 om 10:03 uur

Op zich biedt versie 2013 geen erg grote verbeteringen, wel een aantal handige nieuwe opties. Zo maakt de software nog steeds geen gebruik van het volledige fysieke geheugen van een pc die onder 64 bits draait. Het blijft bij ca 4 Gb.

Wie meer wil weten:

http://www.dvscene.nl/reviews/magix-video-deluxe-premium-2013-cosmetische-vernieuwingen.html

RiViS schreef op 29.11.2012 om 15:14 uur

Hallo Cinecor,

Dank voor de link naar dvscene.nl, ik kende deze site nog niet.

Toch heb ik bij het lezen van hun commentaar over VdL2013 een paar kanttekeningen, zo lees ik b.v. (ik citeer):

"Erg goed is dat er nu een optie is om meerdere tijdlijnen of films te maken binnen één project." (einde citaat)

Meerdere films in één project is al mogelijk zo lang ik met Magix VdL werk (vanaf 2004). Alleen is de zichtbaarheid in VdL2013 verbeterd: elke film heeft nu z'n eigen tab. Voorheen moest je een keer extra klikken (op het filmblikje icoon) om tussen films te schakelen.

Een ander citaat:

"Opmerkelijk is de keuze van Magix om de audio van een videoclip voortaan niet meer op een apart spoor te plaatsen. Dit moet je elke keer handmatig instellen en dat is vervelend."

Zoals inmiddels bekend, kan dit onder Programma-instellingen worden gewijzigd door in het tabblad Video/audio het vinkje weg te halen bij "Video en Audio op een spoor", deze situatie blijft dan voortaan van kracht.

Kortom: Ik heb de neiging om te zeggen: Wees een beetje voorzichtig met deze site, men lijkt daar wat al te gemakkelijk onjuiste conclusies te trekken.

groet,

Rijk

Cinecor schreef op 29.11.2012 om 15:48 uur

Beste Rijk,

Bij de neiuwe optie met tabbladen moet je onderscheid maken tussen meerdere clips (c.q. meerdere films) op één tijdlijn (evt op meerdere tracks) en het gebruik van meerdere tijdlijnen binnen één project onafhankelijk van elkaar. Dàt is de nieuwe, heel handige optie. Het schakelen waar jij over spreekt is het schakelen tussen filmPROJECTEN en dat is iets anders. De nieuwe optie had alleen nog iets verder uitgewerkt kunnen worden, maar dat komt volgende keer denk ik wel.

Met hetgeen op de site wordt opgemerkt over "video en audio in één track" wordt natuurlijk bedoeld dat je dat bij elk project afzonderlijk moet instellen, MITS je NIET de instellingen wijzigt. In dat geval ben je immers de samenvoeging geheel kwijt. Mij heeft echter nog niemand kunnen overtuigen van enig nut van die samenvoeging. Gewoon uitzetten dus.

Overigens geldt de eigenaar van de site en schrijver van het artikel, Rini Hooijer, toch wel als enige autoriteit wat editingkennis betreft. Hij verzorgt cursussen voor vele soorten software, o.a. ook voor Magix vdL. De door jou vermeende "voorzichtigheid" is naar mijn mening dan ook ongegrond.

Mvrgr Cor

lucky_me schreef op 29.11.2012 om 19:09 uur

Hallo Cinecor,

Dank voor de link naar dvscene.nl, ik kende deze site nog niet.

Toch heb ik bij het lezen van hun commentaar over VdL2013 een paar kanttekeningen, zo lees ik b.v. (ik citeer):

"Erg goed is dat er nu een optie is om meerdere tijdlijnen of films te maken binnen één project." (einde citaat)

Meerdere films in één project is al mogelijk zo lang ik met Magix VdL werk (vanaf 2004). Alleen is de zichtbaarheid in VdL2013 verbeterd: elke film heeft nu z'n eigen tab. Voorheen moest je een keer extra klikken (op het filmblikje icoon) om tussen films te schakelen.

Een ander citaat:

"Opmerkelijk is de keuze van Magix om de audio van een videoclip voortaan niet meer op een apart spoor te plaatsen. Dit moet je elke keer handmatig instellen en dat is vervelend."

Zoals inmiddels bekend, kan dit onder Programma-instellingen worden gewijzigd door in het tabblad Video/audio het vinkje weg te halen bij "Video en Audio op een spoor", deze situatie blijft dan voortaan van kracht.

Kortom: Ik heb de neiging om te zeggen: Wees een beetje voorzichtig met deze site, men lijkt daar wat al te gemakkelijk onjuiste conclusies te trekken.

groet,

Rijk

De opmerkingen hier gegeven door Rijk lijken mij toch ook correct.

*film (niet filmproject) toevoegen hernoemen en verwijderen bestaat inderdaad al jaren en wat er zo vervelend is aan het éénmaal weghalen van een vinkje in de instellingen ontgaat mij ook.

mvg

Luc