Totnutoe is de laatste versie van Videodeluxe, nr 18 weliswaar geschikt voor Windows 7, 64 bit omgeving, maar volgens mij werkt het programma zelf nog op 32 bits basis. Wordt de opvolger, nr 19 als intern 64 bits? En zijn eerdere projecten dan migreerbaar? Gezien de eerdere releases verwacht ik nr 19 nog dit jaar (2012).
Tweede vraag is natuurlijk die richting Windows 8: inmiddels is die vanuit Microsoft in preview fase gekomen en wordt een eerste uitlevering van de definitieve versie deze zomer, uiterlijk deze herfst verwacht. Zou dat betekenen dat gezien de ontwikkelcyclus van Magix, de ondersteuning ervan ergens in 2013 en nr 20 komt?
NB Met mijn huidige versie VdL17+ ben ik zeer tevreden, 18 zal ik dan ook overslaan, net als ik dat eerder met 2005+ en 2008+ heb gedaan. Ik zet om de twee jaar een nieuwe VdL-versie op mijn PC bij en migreer zo veel mogelijk de oude projecten naar de nieuwere versies. Van 15+ naar 17+ was dat simpel mogelijk, vanuit de oude lijn van 2006+ naar 2007+ en naar 15+ gaf dat de nodige compatibiliteitsproblemen (met plugins en project structuur)