Wanneer ik scenes importeer vanaf mijn JVC GZ-HD30 in Magix Videodeluxe 17 Plus heb ik geen geluid als ik de beelden afspeel

fdeleau schreef op 05.05.2011 om 20:14 uur

Voordat ik begin maak ik eerst een nieuw project aan, de filminstelling zet ik op HDTV 1080i 16:9 (1920x1080 25 fps) en verbind de camera met de computer.

Daarna importeer ik de scenes naar de harde schijf van mijn computer (de scenes zijn MTS formaat). Dan zoek ik in Magix 17 Plus naar de map met de scenes en zet deze vervolgens op de tijdlijnmodes. Als ik dan de scenes afspeel is het beeld perfect maar er is geen geluid.

Mijn tweede poging was om via het Magix 17 Plus programma de beelden rechtstreeks via de camera te importeren, in plaats van deze eerst op de harde schijf van mijn computer te zetten. Het resultaat was hetzelfde, geen geluid.

Ik heb geen idee wat ik eventueel niet goed doe. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

Reacties

VanderKaart schreef op 06.05.2011 om 15:43 uur

Altijd inderdaad eerst vanaf de camera naar de harddisk van de PC kopieeren, en dan pas importeren.

Zie je wel een audio-object in spoor twee staan onder het video-object in de tijdlijn? Of staat daar gewoon niets, en alleen een een video-object in spoor 1?

Controleer via de Programma-instellingen (toets Y), tabblad Video/Audio of daar een vinkje staat rechtsboven bij Geluid uit video extraheren.

mi-bo schreef op 13.05.2011 om 12:18 uur

Beste,

ter aanvulling wat Vanderkaart u mailde.

neem een stukje film op in 1440:1080 en kijk dan wat het resultaat is, heeft u dan wel beeld en geluid.

Is dat wel zo dan is Uw grafische kaart niet krachtig genoeg voor 1920:1080

Alleen als U een Tv van +/_ € 10.000  heeft ziet u het verschil.

gr

mi-bo

fdeleau schreef op 13.05.2011 om 15:09 uur

Ik heb een stukje film op 1440x1080 opgenomen. Als ik deze scene aanklik en afspeel in de preview monitor, dan heb ik geluid, maar sleep ik hem naar de tijdlijn, dan heb ik wel twee sporen, maar de geluidsspoor geeft dan geen geluid. Hetzelfde resultaat als daarvoor, helaas.

Het blijft een raadsel voor mij. Toch bedankt voor het meedenken!

VanderKaart schreef op 13.05.2011 om 15:52 uur

Wanneer de golfvorm wel zichtbaar is in spoor 2 (eventueel expliciet zichtbaar maken door met de rechter muisknop op het audio-object te klikken en Golfvormweergave aanmaken kiezen), dan betekent dit dat de audio wel degelijk ook geimporteerd is.

In dat geval kijken of niet de M van Mute aan staat voor spoor 2 of juist de S van Solo voor spoor 1.

Zet ook eens een mp3 of wav bestand in de tijdlijn op spoor 2 en kijk of die wel geluid geven; maw heeft u sowieso wel geluid wanneer u iets in de tijdlijn zet?

Bekijk in dat geval ook de Programmainstellingen toets Y, tabblad Weergave linksboven eens van Wave naar Directsound schakelen en Uitvoerapparaat controleren.....

fdeleau schreef op 13.05.2011 om 17:34 uur

Ik ben er van overtuigd dat geluid ook is geimporteerd, want als ik een scene vanuit de mediapool aanklik en afspeel in de preview monitor, dan heb ik beeld én geluid. Het gaat fout als ik scenes vanuit de mediapool naar de tijdline sleep. Er is geluid in de tijdlijn. Heb in de Programmainstellingen, toets Y, Wave naar Directsound en de uitvoerapparaat gecontroleerd. Ook de M (Mute) en S (Solo) in beide sporen zowel een keer aan en uitgezet. Alles zonder succes.

Ter verduidelijking;

Ik heb in eerste instantie een backup gemaakt van alle opnames die op mijn camera staan en op de harde schijf gezet.

Vanuit deze backup heb ik scenes van de verschillende opnames gekopieerd en gesleept naar nieuwe folders en van een naam voorzien.

Daarna heb ik Magix 17 Plus geopend en steeds een nieuw project geopend, de programmainstellingen gecontroleerd en de betreffende folder van de harde schijf in de mediapool geladen. Vervolgens de scenes gesleept naar de tijdlijn, zodat ik ze kon bewerken. Bij het eerste project had ik beeld en geluid en het bewerken van het project heb ik met succes kunnen afronden.

Bij het volgende project ben ik op dezelfde manier begonnen en toen kreeg ik het probleem dat er geen geluid was in het tweede spoor in de tijdlijn. Toen even teruggegaan naar het vorige afgeronde project om te checken of het geluid daarin nog aanwezig was en dat bleek zo te zijn.

Met de kennis die ik heb opgedaan van Magix 17 Plus, blijft het toch een probleem voor mij dat ik niet kan oplossen. Wellicht is het een klein probleemje, maar ik heb het nog niet gevonden. Mocht ik het niet vinden, dan overweeg ik om Magix 17 Plus van mijn computer te verwijderen en opnieuw te installeren. Toch twijfel ik sterk of dat een oplossing zal geven.

Hartelijk dan weer voor het meedenken en reageren.

mi-bo schreef op 14.05.2011 om 08:26 uur

Beste.
De verhalen nog eens goed door gelezen,
Het laatste verhaal van U van 13.05.2011 17.34 verteld u dat eerst alles van de camera naar de Pc heeft gekopieerd,
als U dan alles afspeelt in preview en op de tijdlijn heeft u geen problemen.
Nu het volgende verhaal, op welke wijze heeft u stukken die als MTS op Uw schijf staan( in het gekopieerde project) heeft U in andere mappen gezet.
Vermoedelijk door het maken van een back-up, zal daar het probleem in zitten.
U kunt vanaf de camera direct aangeven welk stukje project u naar welke map wilt kopiëren, als U dat doet zal het probleem zijn opgelost, of met Ctrl + C en Ctrl+ V het van de schijf van de Pc naar anderen mappen kopiëren.
rustig weekeinde. en anders een mail naar   en we gaan over het weekeinde verder zoeken.
gr
mi-bo