waarom zo weinig feedback van medegebruikers of helpdesk

Jim2123 schreef op 29.12.2011 om 19:28 uur

Ik kan mij voorstellen dat een forum afhankelijk is van het aantal gebruikers die on-line zijn. Maar ik had wel meer verwacht van een soort helpdesk.

Alleen Mi+Bo zijn de mensen die rap reageren en een mogelijk antwoord bieden ..... maar er is geen helpdesk te bekennen van Magix....... alleen een betaalde tel.lijn?

Wat is jullie ervaring hiermee.

 

Reacties

Dinan schreef op 30.12.2011 om 02:29 uur

Hallo Jim,

Ik vind jouw vraag een legitieme. Het antwoord hierop heb ik ook niet natuurlijk. Maar je vraagt om ervaringen van een ieder die hier komt, vandaar bij deze mijn ervaringen.

Er zijn meerdere Magix-agents die hier langskomen en pogen vragen te beantwoorden. Sommigen doen het vrijwel dagelijks (o.a. Mi-Bo) en de anderen (aanzienlijk) minder. Gebruikers doen dat ook sporadisch. En feitelijk zou het alle gebruikers ten goede (kunnen) komen als een ieder die dit forum bezoekt de vraag waarop hij of zij het antwoord weet reageert, is het niet?! Ik ben het met je eens dat dit te weinig gebeurd.

Ook ik maak me daarom schuldig. Ik steek dan ook meteen de hand in eigen boezem en geef aan dat ik steeds weer voornemens ben vaker langs te zullen komen hier om vragen zoveel mogelijk te beantwoorden, maar bemerk achteraf steeds dat ik dit toch niet doe. Waarom niet? Wat mij betreft omdat het wat mij betreft niet genoeg "leeft". Het is en blijft mij te onpersoonlijk. De keren dat ik gepoogt heb een vraag te beantwoorden, kreeg ik geen respons. Ik weet dan ook niet of mijn antwoord door de vragensteller gelezen is, laatstaan dat hij/zij ermee geholpen is. Dit werkt op mij althans demotiverend.

De Magix-agents die ik ken (mij incluis) doen dit vanuit hun hobby en geheel vrijblijvend. Het is voor hun dan ook prettig als er iets van positieve (lees: aanmoedigende) interactie zou zijn. Ja toch? Een kleine reactie zo van: "thnx!" of "ooooo zit dat zo!" of iets dergelijks, nodigt mij vaak uit om weer te reageren :-)

Maar goed. Met jou ben ook ik benieuwd naar de bevindingen van de andere (mede)gebruikers en/of Magix-agents.

Voor nu: EEN VOORSPOEDIG 2012!!!

Met vriendelijke groet,

Dinan

(Magix-agent regio-Utrecht)

anna-dewilde schreef op 30.12.2011 om 08:11 uur

Hallo Jim en Dinan, Ik werk met Video deluxe premium, ik kom hier dagelijks de vragen en antwoorden lezen en heb hier al heel veel geleerd, maar om een antwoord op vragen te kunnen geven moet men het programma wel goed kennen en zeker zijn dat hetgeen je antwoord wel juist is, met halve of verkeerde informatie is de vrager niets, ik denk dat er veel mensen zijn zoals ik, die wel met het programma werken maar niet voldoende kennis hebben om de vragen te kunnen beantwoorden. Het verwonderde mij ook wel dat er op het beantwoorden van vragen geen  bedanking komt, ik doe dat dus ook niet, maar ik druk wel altijd op het handje "bedankt"  ik ben blij te lezen dat men toch graag een paar woordjes als dank krijgt, ik vind dit ook veel beter, in het vervolg ga ik niet aarzelen dat te doen. Ik ben hier al dikwijls geholpen en ben daar iedereen heel dankbaar voor.

Nog prettige feestdagen en een voorspoedig 2012 met veel film en monteerplezier

Anna

Jim2123 schreef op 30.12.2011 om 10:56 uur

Ha Anna en Dinan, fijn dat jullie reageren.

Ik werk normaliter als tekenaar en ben dan ook regelmatig te vinden op het forum van VectorWorks, daar reageerd men superrap en iedereen helpt elkaar, vandaar mijn reactie over dit forum van Magix.

Ik heb het deluxe MX nu al een paar maanden en probeer er mee te werken.

Echetr allerlei problemen met alleen het openen al van MX en het importeren van film bestanden geeft alleen ergernis.

Ik heb de pc check gedaan en daar geeft men aan dat er gewoon gewerkt kan worden met mijn systeem maar mocht er na lang wachten eindelijk een bestand geimporteerd zijn dan krijg ik alleeen een schokerig beeld.

Neemt ook erg veel tijd in beslag wat mij weer vraagtekens geeft. ctrl alt del is dan de oplossing.

in de handleiding staat het prima beschreven maar om nu alleen maar via de camera bestanden te mogen importeren gaat er bij mij niet in.

Kortom..... allerlei vragen waar ik dus niet uit kom. Een chatservice zou een mooie oplossing zijn in Magix omgeving. Moet er wel iemand zijn natuurlijk☺

Maar goed vandaag gaan we het maar weer proberen.

Voor jullie ook een fijn uiteinde en een Magic 2012

 

Jim

mi-bo schreef op 30.12.2011 om 11:27 uur

Beste Jim.
Allemaal mooie woorden, op de laatste dagen van het jaar.
Als U al enkele maanden dit mooie Magix product heeft en er niet uit komt, vinden wij als freaken het vreemd dat u niet eerder aan de bel heeft getrokken.
Er zijn 4 moderatoren op de site aanwezig, er is er altijd wel een die een antwoord kan geven.
wat betreft de opzet van de site, is erg onpersoonlijk, maar Duitsland wil het nu eenmaal zo,
een soort Forum voor alle landen.
toch een rustig jaarwisseling toegewenst en een bruisend 2012 met veel montage plezier.
gr
mi-bo

Jim2123 schreef op 01.01.2012 om 18:32 uur

Ha Mi+Bo

 

Jullie ook een fijn 2012.

 

Ik heb niet eerder aan de belgetrokken omdat ik niet echt actief was en alles wat ik deed mislukte.

Nu wil ik mij aktief met Deluxe MX bezig houden voor de uurtjes die ik nog heb in de week, dus vandaar.

Vandaag het 1e dagje van 2012 al weer om met MX en alleen veel gelezen en getest.

In de hulp lees ik dat je in veld 1 naar Online bestellen moet gaan voor de codecs te activeren.

Kan aan mijn drankgebruik van gister liggen maar ik zie geen Veld 1.

Ik heb maar een mailtje verstuurd naar Magix met de vraag waar de codecs te activeren.

 

Groet,

 

Jim

 

 

Dinan schreef op 06.01.2012 om 04:21 uur

Beste Jim en andere lezers :-)

Om te activeren krijg ik de mogelijkheid om op "Ok" of "Volgende" of "Activeren" te klikken (tenminste als je met internet verbonden bent) steeds als activering nodig wordt geacht door Magix. Lijkt wat omslachtig in het begin, maar als je wat ervaring met Magix hebt, verwacht je het gaandeweg gewoon en is het "normaal" om met Magix dit activeren op deze manier bij het vaste werken met Magix te aksepteren. (Niet doorvertellen maar ik vind het persoonlijk best wel een *BEEP* systeem).

Enne Jim? Drankgebruik? Schenk je dan ook niet wat voor ons in? ;-)

 

Groetjes & veel liefs,

 

Dinan