Waarom wordt een telefoonnummer ongevraagd onderstreept en blauw weergegeven?

kvettinger schreef op 28.01.2012 om 12:06 uur

Als ik op een webpagina een telefoonnummer zet voorzien van landcode (dus +31 6 12345678) dan wordt deze op de webpagina onderstreept en blauw weergegeven. Hoe kan ik dit voorkomen?

Het lijkt er sterk op dat het plus-teken dit gedrag triggert. Maar ik wil een telefoonnummer er niet op deze wijze laten uitspringen.

 

Ik gebruik webdesiger 7.1.2 premium

Reacties

jarnooo schreef op 28.01.2012 om 13:48 uur

volgensmij ziet die dat als een soort link

kun je niet gewoon onderstreept uizetten en zwart als tekst kleur doen?

kvettinger schreef op 28.01.2012 om 14:21 uur

De betreffende tekst is niet gekoppeld aan een link. Voor de tekst geldt juist dat onderstrepen uitstaat.

Het onderstrepen en kleuern gebeurd op het moment dat ik mijn website laat genereren.

Ik heb nu wel een work-a-round gevonden. Als ik de betreffende tekst selecteer en op 1% doorzichtig zet .. dan wordt het voor zover ik weet als een soort van image opgeslagen. Nu wordt bij het genereren van de website mijn telefoonnummer gewoon getoond.

 

Ik vind dit echter een vervelende bug.

em-em schreef op 22.02.2012 om 21:12 uur

Dit is geen exact antwoord op je vraag, maar ik zit me te bedenken dat het misschien wel helemaal niets met Webdesigner te maken heeft?

Waarom?
Ik heb onlangs Skype geïnstalleerd en sindsdien wordt elk telefoonnummer op een website weergegeven als klikbaar object om het nummer (uiteraard betaald) via Skype te bellen. (zie schermafdruk hieronder)
Het door jou beschreven gedrag lijkt daar wel wat op, behalve dan dat het een andere "optiek" heeft.

Maar goed, ik weet het niet zeker, 't is maar een suggestie.