Waarom springt mijn afspeel-monitor telkens terug naar het begin?

milou_345 schreef op 18.01.2012 om 20:44 uur

Hallo,

Ik heb een heel vervelend, vaker terugkerend probleem: Ik ben met een belangrijk project bezig en sinds vandaag springt de startmarker telkens terug naar het begin als ik verder wil editen. Dit betekend dus dat als ik midden in mijn film iets wil veranderen ik telkens het hele project opnieuw moet bekijken want hij springt gewoon automatisch terug naar het begin. Ik heb dit in het verleden al eens vaker gehad, en heb toen een oplossing gevonden (het was geloof ik een simpele toetsencombinatie of een klikje ergens in het programma) maar die ben ik vergeten, en nu kan ik nergens meer een oplossing vingen op internet en ook niet in de programma instellingen. Het gaat niet om "Instellingen --> Spatiebalk stopt op actuele afspeelpositie"...die heb ik geprobeerd en dat is hem niet. Als ik het programma afsluit en een eerdere opgeslagen versie open is het probleem weer weg. Wel opmerkelijk is dat hetzelfde probleem iedere keer na een paar minuten weer optreedt, hoe vaak ik de eerder opgeslagen versie zonder dat probleem ook open, het keert telkens terug.

Kan iemand mij alsjeblieft een simpele oplossing bieden, of een toetsencombinatie? ik kan zo absoluut niet verder werken. Heel erg bedankt.

Groetjes M

Reacties

RiViS schreef op 18.01.2012 om 21:41 uur

Dag Milou,

Misschien heb je hier iets aan (ik citeer uit Magix Support):

"Wanneer de startmarker / afspeelmarker altijd vanaf het begin van uw film afspeelt (ook al staat deze ergens midden in de film), dan is om de een of andere reden uw project beschadigd geraakt.

Om dit probleem op te lossen, klikt u a.u.b. op het knopje rechtsonder bij de tijdlijn "Weergave optimaliseren" (met de dubbele pijl). De startmarker / afspeelmarker zal zich vanaf nu weer normaal gedragen."
 (einde citaat)

Kijk ook even hier: http://support2.magix.net/customer/nl/node/220 voor de bijbehorende afbeelding.

groet,

Rijk

 

milou_345 schreef op 19.01.2012 om 12:55 uur

Hoi Rijk,

Bedankt voor de hulp maar helaas werkt het niet. Ik herinner me nu weer dat "weergave optimaliseren" het probleem de vorige keren wél heeft opgelost, maar raar genoeg dit keer niet. Mijn afspeelmarker springt nogsteeds automatisch naar het begin. Is er nog een andere oplossing voor mijn probleem?

Groetjes Milou

RiViS schreef op 19.01.2012 om 13:46 uur

Hallo Milou,

Nu wordt het wat gissen, probeer het volgende:

- Bestand/ Instellingen/ Programma-instellingen terugzetten op standaard waarden.    of:

- Programma-instellingen (sneltoets Y)/ tabblad  Weergave, vink aan: Spatiebalk stopt op actuele afspeelpositie. Als je nu afspelen start  m.b.v. de spatiebalk dan zou hij,  bij opnieuw indrukken vd spatiebalk, moeten stoppen op de actuele positie. Je kunt het vinkje evt daarna weer weghalen en kijken of het heeft geholpen.    of:

- Idem, tabblad Weergavesjablonen, vink aan: Standaard. Alle schermen springen nu naar de standaard grootte en positie, misschien helpt het

groet,

Rijk