Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 26.02.2010 om 09:37 uur
Hallo, Hoewel ik aanneem dat de programmainstellingen in orde zijn, kan het geen kwaad deze instellingen te controleren. De belangrijkste check lijkt mij echter de instellingen die vóór het spoor staat (in de bewerkingsmodus/tijdlijn): zorg dat M (mute) NIET aanstaat. Anders wordt het spoor (beeld/geluid/titels) niet afgespeeld. 


Aanvulling 26.02.2010:
De programmainstellingen vind je onder: Bestand/Instellingen/Programma en dan Weergavesjablonen. Check of je Standard of "door gebruiker gedefinieerd" hebt aangevinkt. De meest voor de hand liggende oorzaak, mute aan op beeldspoor, is dus niet van toepassing. Jammer, ik dacht zelf daarmee het probleem te hebben verklaard.
Volgende vraag: worden ook beelden uit de arranger niet in de monitor afgespeeld en met welke versie werk je? Is mijn conclusie correct dat je het programma pas hebt gekocht/geïnstalleerd en dat het probleem vanaf het begin speelt? In dat geval zou ik een herinstallatie overwegen.

roar schreef op 14.03.2010 om 20:09 uur
ik heb precies hetzelfde probleem. dat het zwart beeld is en wel audio
Voormalige gebruiker schreef op 15.03.2010 om 09:43 uur
Hallo videovrienden,
Voor alle duidelijkheid: ik ben geen medewerker van Magix maar een enthousiaste gebruiker van Video de Luxe. ( Ondanks dat ik ook wel eens oploop tegen zaken die mij irriteren). 
De oorzaak van jullie identieke probleem kan ik (nog) niet verklaren. Het feit dat een herinstallatie andere problemen oproept sterkt mij wel in mijn mening dat hoogstwaarschijnlijk de oorzaak gezocht moet worden in de hardware.
Ik zou, als ik jullie was, het programma met Windows verwijderen en ook controleren of de vermeldingen in het register zijn verwijderd. Daarna Video de Luxe opnieuw en volledig installeren.
Een grondige check van het computersysteem (Magix heeft daar een tooltje voor) lijkt mij ook raadzaam. Veel succes!