Waarom kan ik een zelfgemaakte film niet op alle DVD spelers afsp

Corrie Huf schreef op 01.07.2010 om 11:38 uur
Hallo
Ik maak vrij regelmatig filmpjes voor familie en vrienden, leuk om cadeau te doen. Maar in de meeste gevallen krijg ik te horen ik kan hem niet afspelen. Nu heb ik zelf een surround system van Sony en daarmee heb ik geen enkel probleem kan alles afspelen. Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen? De lol gaat er wel een beetje af als je dit iedere keer te horen krijgt.

En dan nog een vraagje: Als ik een film op mijn laptop wil afspelen in welk format moet ik dan een foto-filmpje opslaan.
Dit waren mijn vragen, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt
C. Lesgever 

Reacties

Polders schreef op 01.07.2010 om 12:41 uur
Hallo Corrie, wat een vervelende situatie. Zelf dit (gelukkig) nog niet meegemaakt en volgt voor het branden het standaard brandmenu rechtsboven van Magix gevolgd. Om te kunnen reageren is toch meer informatie nodig, zoals op wat voor DVD wordt gebrand en welk brandproces wordt gevolgd.

Met betrekking tot de tweede vraag, wordt het antwoord bepaald door de software op de laptop. Kijk in de help functie van de software welke film bestandsformaten worden gelezen.
Succes
mi-bo schreef op 01.07.2010 om 13:28 uur
Beste,
antwoord op vraag 1. het is en blijft vervelend er zijn dvd recorders vooral de duurdere merken die of met +/- systeem werken, daar is niets aan te doen.
koop je een dvd recorder voor  € 30,00 dan speeld alles af +/- en heb je een dure dvd speler van Philips staan dan is het( alleen) of +/-.
De koop dvd's hebben hier geen last vanwant dit wordt sg dubbel gebrandt.
succes.