Voormalige gebruiker
schreef op 16.04.2014 om 10:01 uur
Beste,
Voor de MOV files adviseer ik u om Quick Time Player te verwijderen, als deze op computer geinstalleerd is.Vervang deze voor Qtime, die door Magix is meegeleverd op uw DVD.
Leg de dvd in de lade en houd de shift toets ingedrukt, anders start u het programma op. Ga naar de map addon/ qtime / setup.exe. Nu wordt quicktime geinstalleerd.
Update deze na installatie NOOIT.
Wanneer u dat wel doet krijg u weer het zelfde probleem.
daarna de shifttoets ingedrukt en dvdschijf er in gelegd.
mogelijk doe ik toch ites niet juist want ik hou de shift toets vast totad ik
hoor dat de dvd uitgedraaid is. vervolgens gebeurd er niets.
wat adviseer je mij nu ?
willem
Voormalige gebruiker
schreef op 17.04.2014 om 20:58 uur
beste rob, v
veel dank voor jouw reactie.
de Quick Time Player heb ik verwijderd.
daarna de shifttoets ingedrukt en dvdschijf er in gelegd.
mogelijk doe ik toch ites niet juist want ik hou de shift toets vast totad ik
hoor dat de dvd uitgedraaid is. vervolgens gebeurd er niets.
wat adviseer je mij nu ?
willem
Hallo willem,
Als je de shifttoets ingedrukt houdt voorkom je dat de DVD automatisch opstart. Open nu de DVD, net als bij een harde schijf en ga met de verkenner naar de map addon / qtime / setup.exe.
ik denk dat je een dankbaar op te lssen probleem hebt ;-)
ik heb e.e.a uitgevoerd zoals je kenbaar hebt gemaakt. de laptop maakte wel een boel kabaal ?
wie schetst de verzbazing, er kwam wderom het eerder verwijderde qt 7 uit rollen.
ik heb een paar printscreens gemaakt maar het blijkt dat ik die er niet zo maar inplak.
als jij deze wilt zien wil je mij dan s.v.p. kenbaar maaken welke weg ik dan moet gaan behandelen. misschien via het filmprogramma naar mijn eigen magix site ?
hartelijke groten,
willem
Voormalige gebruiker
schreef op 18.04.2014 om 10:34 uur
Hallo Willem,
Ik heb net deze QT_Lite gedownload en geinstalleerd. De mov bestanden kan op de tijdlijn zetten en bewerken,
beste rob, mogelijk heb je mijn laatste vraag niet gelezen of..................is het een minder slimme
vraag ? ben niet zo handig met e.e.a. alhoewel ik met de vorige uitgave probleemloos leuke
filmpjes met extra geluid kon produceren. ik moest daar vanaf doordat ik windows 8 heb aangeschaft.
wil je s.v.p. reageren?
willem
Voormalige gebruiker
schreef op 22.04.2014 om 09:37 uur
beste rob, mogelijk heb je mijn laatste vraag niet gelezen of..................is het een minder slimme
vraag ? ben niet zo handig met e.e.a. alhoewel ik met de vorige uitgave probleemloos leuke
filmpjes met extra geluid kon produceren. ik moest daar vanaf doordat ik windows 8 heb aangeschaft.
wil je s.v.p. reageren?
willem
Beste Willem,
Allereerst het is dus gelukt om je MOV bestanden op de tijdlijn van VDL zichtbaar te maken en te bewerken?
Als je een project heeft aangemaakt dan wordt deze door VDL weggeschreven als een MVP bestand. Het MVP bestand bestaat alleen uit verwijzingen. U zegt dat u een een project geexporteerd heeft als een MP4 bestand. Dit bestand moet gewoon in windows media player kunnen afspelen. Let op bij het exporteren waar je het bestand heeft neergezet.
dank voor jouw bericht. het is gelukt om het betsand op de tijdlijn te krijgen.
maar nu het volgende. ik heb een filmpje getracht te maken en het volgende zonder resultaat geproduceerd;
magix
start nieuwe film
wat wilt u doen
pal hdv1 720p 16:9 (1280 x 720; 25 fps) audio- 48000
ok
video bewerking scherm
c:\userswillem\dropbox\camera uploads daar staat hij als .mov
ik verplaats hem naar de tijdlijn en speel hem af.
Ik sla het project op
Magix ( projecten als.mvp)
Ik ga naar gmail, laad het filmpje en verzend het. De ontvanger kan het niet openen. Ik ga naar mijn apple 4s en naar g mail.
Zoals van ouds ONBEKEND BESTAND
pfffffffffffffffffff
wil je mij a.u.b. kenbaar maken wat te doen?
overigens heb ik het ook naar een andere gmail gezonden die mij het zelfde mailde dat het filmpje niet te openen was ??
hartelijke groeten,
willem
Voormalige gebruiker
schreef op 03.05.2014 om 10:41 uur
goedemorgen rob,
dank voor jouw bericht. het is gelukt om het betsand op de tijdlijn te krijgen.
maar nu het volgende. ik heb een filmpje getracht te maken en het volgende zonder resultaat geproduceerd;
magix
start nieuwe film
wat wilt u doen
pal hdv1 720p 16:9 (1280 x 720; 25 fps) audio- 48000
ok
video bewerking scherm
c:\userswillem\dropbox\camera uploads daar staat hij als .mov
ik verplaats hem naar de tijdlijn en speel hem af.
Ik sla het project op
Magix ( projecten als.mvp)
Ik ga naar gmail, laad het filmpje en verzend het. De ontvanger kan het niet openen. Ik ga naar mijn apple 4s en naar g mail.
Zoals van ouds ONBEKEND BESTAND
pfffffffffffffffffff
wil je mij a.u.b. kenbaar maken wat te doen?
overigens heb ik het ook naar een andere gmail gezonden die mij het zelfde mailde dat het filmpje niet te openen was ??
hartelijke groeten,
willem
Hallo Willem,
Nog even een late reactie op je vraagstelling.
Je verstuurd je project met extentie MVP. Natuurlijk kan de ontvanger deze niet lezen. in de MVP bestanden staan alleen verwijzingen.
Je moet het project exporteren naar een mpeg-file. Ik denk dat het bestand te groot wordt om deze via een mailtje te versturen. Je zou hier wel https://www.wetransfer.com/# voor kunnen gebruiken.
Succes,
Rob
PS. ga naar: bestand / film exporteren / kies een bestands format