Waar vind ik 'resterende tijdsaanduiding' voor bv. een DVD project?

Superdave schreef op 24.10.2011 om 09:33 uur

Ik heb een eerste project af. Verdeeld over 3 dvd's heb ik ruim 4uur aan beeldmateriaal bewerkt. In eerste instantie had ik 1 project in VDL gemaakt, maar naar gelang de grote werd het steeds trager en vandaar dat ik besloot om er een nieuw project bij te openen. Toen ik hiermee helemaal klaar was, dacht ik ruim 4uur beeldmateriaal te kunnen branden op 2 dvd's, zonder iets in te moeten leveren op de kwaliteit. Helaas was dat niet zo en kwam VDL met het voorstel om te comprimeren óf om het project op te splitsen in meerdere dvd's.

Is het mogelijk in VDL dat je een 'resterende tijdsaanduiding' ziet als je nog aan het monteren bent, zodat ik kan zien hoeveel tijd ik nog heb om het op 1 dvd te branden?   

Reacties

RiViS schreef op 24.10.2011 om 12:19 uur

Hallo Dave,

In het scherm Bewerken is dat volgens mij niet mogelijk, je kunt wel op zeker moment even naar het scherm Branden schakelen, klik daar even op Branden en DVD en dan kun je op de balk onderaan de gebruikte ruimte op het medium aflezen, op basis daarvan kun je dan een redelijk goede inschatting maken hoe ver je nog kunt gaan. Blijkt later dat je nét over de max ruimte heen bent, dan kun je via Encoderinstellingen de bitrate een klein beetje verlagen met de schuifregelaar, als dat een procenten kwestie is zul je geen verschil kunnen zien in het eindresultaat.

groet,

Rijk

 

mi-bo schreef op 24.10.2011 om 12:58 uur

ter aanvulling wat Rijk schrijft.

Een goed resultaat op een dvd is maximaal 60/70 minuten.

heeft u een film van 3 uur zou u dit op 2 dvd's kunnen zetten een dual- layer is ook mogelijk.

U kunt zelf als het project op de tijdlijn staat zien waar de splitsing zou moeten komen, verwijder het achterste gedeelte , brandt het eerst gedeelte. ga na branden terug naar bewerken, en verwijder dan deel een en dan deel 2 branden.

succes.

FransS schreef op 24.10.2011 om 20:46 uur

Dave ,

Je kan je 4 uur ook op een Blu-Ray disk branden als DV ,er is dan alleen een probleem je moet dan wel een Blu-Ray speler hebben on het af te spelen.

Koop dan eerst een Blu-Ray RW om dit te doen,anders is het weg gegooid geld.

En als de Familie een mediaplayer hebben kun je het daar ook op branden of over zetten.

Suc6

De optie die door Rijk en Mi-Bo gegeven worden kan natuurlijk ook.

Grt. Frans S