Als VdlP-gebruiker (op mijn desktop versie 18.0.1.213(UG-8437)/recentelijk op mijn laptop geladen versie 17.0.1.128 (UG-8432) - beide op Windows 10) heb ik kort voor dit weekend (eindelijk..) een GoPro7 Black aangeschaft. Dat leek mij een goede keuze voor onze komende - vooral onderwater- vakantie die over twee weken begint. We zijn zo goed als helemaal voorbereid met filters, extra accu's, floating device, head band, enz.
Vandaag was ik bezig me nog meer te verdiepen in de instellingen van de GoPro 7 Black. Voordat ik de video-instelling wilde wijzigen naar 4K word ik erop gewezen dat HEVC een must is. 'Never heard off HEVC', moet ik heel eerlijk zeggen. Dus voordat ik daadwerkelijk de instelling aanpaste, eerst maar eens meer daarover lezen. En bovendien: zijn mijn editing programma's hier wel geschikt voor?
Dus ging ik in mijn VdlP op de desktop op zoek via Hulp naar HEVC. Die info popte rap op. Ik moest 'naar de shop' om de HEVC-codec te laden tegen een vergoeding. Prima. Maar waar is 'naar de shop'? Bij mij in het basisscherm zie ik helemaal rechts het tabblad "STORE". Daar zie ik van alles, maar niets dat maar enigszins lijkt op HEVC. Overigens, waar je ook op klikt niks klikt naar de "STORE". Ook Hulp wijst je niet 'naar de shop'.
Daarom kom ik hier terecht. Mijn vraag lijkt me helder: hoe kom ik via 'naar de shop' bij het laden van de HEVC codec? En wat moet ik dan nog meer doen?
In dat kader verwijs ik naar mijn laptop. Die mag dit keer mee op vakantie als montage-unit. Dus heb ik onlangs vanuit mijn Magix account VdlP op mijn laptop geïnstalleerd. Dit blijkt een lagere versie te zijn als op mijn desktop. Waarom?
Ik zou verwachten dat deze aan elkaar gelijk zijn. Ik krijg vooralsnog voor mijn laptop geen versie-updates aangeboden richting 18.0.1.213. Daarbij komt: ik zie in het basisscherm niet het tabblad "STORE".
Het lijkt me verstandig op de laptop de HEVC-codec te installeren. Dan kan ik tijdens de vakantie de 4K-footage uiteindelijk op een behapbare bestandsgrootte houden.
Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Met goede groet,
Johan van der Meer