Vraag

marten-hager schreef op 27.12.2016 om 15:42 uur

Ik heb na een aantal jaren Magix Video de luxe 16 Plus via mijn accountant recent gedownload en op een nieuwe laptop geïnstalleerd. Gebruik gemaakt van mijn bestaande registratienummer. Nu wil ik graag de preview zichtbaar hebben middels GROTE SYMBOLEN (aangevinkt) van mijn video bestanden in de bestandenlijst voordat bestanden naar de Mediapool worden overgebracht. Bij afbeeldingen lukt dit wel maar bij de videobestanden zie ik alleen maar zwarte blokjes. Mogelijk is het een instelling. Wie kan mij helpen

Reacties

mi-bo schreef op 27.12.2016 om 16:13 uur

Marten- Hager,

schrijft U over MAGIX video 16 Plus of

MAGIX video 2016Plus ( optie rechts weergave optie, en er naast staat zoom en dan worden de Symbolen groter)

gr

Michael

marten-hager schreef op 29.12.2016 om 18:16 uur

Het probleem is opgelost. Het werd veroorzaakt doordat de mts bestanden vooraf werden gegaan door een cpi bestand. Dit cpi bestand bevat metadata van een videobestand en stond vanwege de extensie vóór het mts bestand en daardoor werd dus een kleine inhoud niet zichtbaar in de bestandenlijst. Oplossing alle cpi bestanden weggegooid en daardoor opgelost

marten-hager schreef op 16.01.2018 om 18:37 uur

Ik heb gelukkig Video de luxe 16 weer opnieuw kunnen installeren. In vorige jaren had ik de beschikking over (Adorage) Prodad maar dat lukt me niet meer voor extra effecten. Hoe krijg ik dat weer beschikbaar. Ik heb wel reeds virtualdubplugins_basispakket_nl pakket geïnstalleerd maar zie vervolgens niets gebeuren via de virtual manager. Wat doe ik niet goed.

Bol schreef op 16.01.2018 om 19:02 uur

Hallo Marten,

Ik kan u niet met zekerheid zeggen, wat ik hieronder beschrijft ook daadwerkelijk werkt. Maar u kunt het natuurlijk altijd zonder problemen proberen. Het gezegde is: "Niet geschoten is altijd mis!"

Doe eens het volgende:

1. start VDL 2016 op (ik ben ervan uitgegaan dat u VDL 2016 bedoeld)
  2. zet een clip of een foto op de tijdlijn en activeer deze
  3. klik op het tabblad Effecten
  4. klik op Extra effecten / plug-in-manager
  5. virtual dub filter-plug-ins
  6. klik op OK
  7. sluit VDL en start deze weer op

Succes,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 16.01.2018, 19:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

marten-hager schreef op 16.01.2018 om 20:01 uur

Hallo Marten,

Ik kan u niet met zekerheid zeggen, wat ik hieronder beschrijft ook daadwerkelijk werkt. Maar u kunt het natuurlijk altijd zonder problemen proberen. Het gezegde is: "Niet geschoten is altijd mis!"

Doe eens het volgende:

1. start VDL 2016 op (ik ben ervan uitgegaan dat u VDL 2016 bedoeld)
  2. zet een clip of een foto op de tijdlijn en activeer deze
  3. klik op het tabblad Effecten
  4. klik op Extra effecten / plug-in-manager
  5. virtual dub filter-plug-ins
  6. klik op OK
  7. sluit VDL en start deze weer op

Succes,

Bol

marten-hager schreef op 16.01.2018 om 20:03 uur

Beste BOL. Eerst bedankt voor je snelle reactie. Het probleem is dat ik PRODAD wel zie staat met een + ervoor maar daaronder zit niks. Voorheen had ik daarin dus allerlei gratis effecten.

Bol schreef op 16.01.2018 om 20:16 uur

Spreken we hier over VDL 2016 uit 2015 of VDL16 uit 2010?

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

marten-hager schreef op 16.01.2018 om 20:23 uur

Uit 2010 toen aangeschaft

Bol schreef op 16.01.2018 om 21:21 uur

Marten,

Helaas, kan ik u niet verder helpen, aangezien ik VDL 16 uit 2010 heb overgeslagen. Misschien zijn er andere forumleden, die u verder kan helpen.

Succes,

Bol.

PC -1-

PC -2-

marten-hager schreef op 17.01.2018 om 18:21 uur

Beste BOL, ik heb het inmiddels gevonden. Alle extra's zijn op de volgende manier te downloaden en te installeren:

Hoe maak ik een download-versie van een programma compleet?

U heeft een download-versie gekocht van een van onze programma's. De installatie is geslaagd na de initiële download, maar u heeft het gevoel dat het programma toch nog niet compleet is.

Dit kan inderdaad het geval zijn, omdat vaak na de initiële installatie er nog extra zaken gedownload en geïnstalleerd moeten worden. U kunt uw programma compleet maken door in het programma zelf naar het menu Hulp te gaan en daar te kiezen voor Gratis download (of Sjablonen downloaden). Hiermee kunt u dan de verschillende extra onderdelen nog downloaden en installeren. Wanneer u die allen gedownload en geïnstalleerd heeft, is uw programma 100% compleet.

Opmerking: U bent natuurlijk vrij om bepaalde onderdelen niet te downloaden en te installeren, wanneer u die niet nodig denkt te hebben; dit kan bijvoorbeeld een inleidende video zijn of een demo-project (omdat u het programma al goed genoeg kent bijvoorbeeld).

Wel bedankt nogmaals voor je snelle reactie. Ik ga alles installeren en kijken of het allemaal naar wens verloopt.

Bol schreef op 17.01.2018 om 18:30 uur

Hallo Marten,

Bedankt voor de terugkoppeling. Succes met het installeren van de ontbrekende onderdelen. Als het gelukt is, laat het dan weten, zodat ander Magix gebruikers hier ook wat aan kunnen hebben, ook al is het al een wat ouder VDL programma.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

marten-hager schreef op 19.01.2018 om 19:48 uur

Beste BOL alles wat gratis te installeren was werkt perfect. Herken het allemaal van de eerste installatie uit 2010

Bol schreef op 19.01.2018 om 19:59 uur

Hallo Marten,

Fijn om te lezen, dat VDL 16 uit 2010 perfect werkt. Veel plezier met het samenstellen van uw projecten.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

marten-hager schreef op 24.02.2018 om 19:28 uur

Tijdens het bewerken van een film, duurt ca 5 kwartier om de haverklap crash en het volgende popup scherm: Verzoek om geheugentoewijzing mislukt. Misschien is er geen geheugen beschikbaar, of is er een interne fout opgetreden. Mijn laptop is voorzien van Win10 versie 1709 64 bit Intel Core i5  6200U CPU 2.30Ghz 2.40 Ghz van 8 gb geheugen, ssd 125 GB en hdd 1 TB waarop de film staat. Ook al een keer een PC-video willen maken maar halverwege ook dan een crash. Ik heb VDL plus 16 (aangeschaft begin 2010). Kan ik ook alleen een mp4 film exporteren want ik heb geen brander in de laptop. Ik heb bijlagen bijgevoegd van de foutmeldingen.

Bol schreef op 24.02.2018 om 23:24 uur

Hallo Marten,

Deze foutmelding kan van alles betekenen. Zie: https://www.solvusoft.com/nl/files/ontbreekt-bestand-niet-vinden-fout/dll/windows/microsoft/windows-8-pro/kernelbase-dll/

Wat je zou kunnen proberen is om de PC een op te schonen met het freeware programma CCleaner. Te Downloaden bij http://www.ccleaner.com/ccleaner

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-