Volume via curve omlaag, in uitvoer toch hoog

Travel_Wolf schreef op 27.04.2014 om 19:58 uur

Video Deluxe 2014: Ik heb een filmopname op spoor 1. Heb daarvan het geluid op een apart 2e spoor. Op een 3e spoor heb ik vervolgens een muzieknummer.

Nu wil ik het originele filmgeluid op spoor 2 op een bepaald moment dempen. Ik heb hiervoor de audiocurve in beeld en middels een punt (keyframe) trek ik de curve omlaag. Daar begint op spoor 3 mijn muziek te spelen.

In mijn project zelf werkt dit goed. Als ik het exporteer naar MP4 dan blijft het geluid van spoor 1 vol aanwezig.

Als ik het opsla als .MPG dan is het geluid wel goed en gaat het volume op het gewenste moment omlaag.

Waarom bij .MPG wel, maar gaat het bij .MP$ niet goed?

Wat doe ik fout bij het exporteren??

Ik exporteer nu naar:

MPEG4 Export (MP4) Software:
Video: 720x576p; 25.00 Frames/s; H.264 6000 kbit/s
Audio: 44100 Hz; Stereo;  AAC

Reacties

mi-bo schreef op 28.04.2014 om 09:43 uur

Beste Travel Wolf,
waarom gebruikt U de geluidcurver en niet de geluidmixer aan de rechterzijde, klik deze open, kijk bij het afspelen welke sporen geactiveerd zijn, klik deze aan, zet een koptelefoon op en speel project af en met schuifregelaar kunt u meer of minder aangeven, doe ik ook bij het volgende spoor, en U gaat meer genieten van het mooie MAGIX product

gr
mido

Travel_Wolf schreef op 01.05.2014 om 17:32 uur

@mi-bo : Zelf vind ik het prettiger om middels de curve (lijn) het originele geluid op gewenste momenten omlaag te trekken. Dus weg te drukken, waarna ik simpel een muziekfragment laat opkomen. Dat is de reden dat ik niet de mixer gebruik, maar de curve.

Op zich werkt dat allemaal wel, alleen dus bij het exporteren naar MP4 gaat er iets mis. Bij MPG gaat het wel goed, zoals in eerste  bericht vermeld.

Bedankt voor het meedenken.

mi-bo schreef op 02.05.2014 om 12:03 uur

bedankt voor Uw bericht, U heeft jammer genoeg niet omschreven met welke videobewerking van MAGIX U werkt. misschien kan Uw programma niet met Mpeg4 werken

succes, mido

Travel_Wolf schreef op 05.05.2014 om 08:42 uur

bedankt voor Uw bericht, U heeft jammer genoeg niet omschreven met welke videobewerking van MAGIX U werkt. misschien kan Uw programma niet met Mpeg4 werken

succes, mido

Hallo Mido,

Bedankt voor het antwoord. Waar ik mee werk is Video Deluxe 2014. Op zich lijkt het wel met MP4 te kunnen werken. Want ik heb er MP4 mee gemaakt. Alleen doet hij dus "gek" met de geluidstroom, zoals in eerste vraag vermeld.

Op dit moment los ik het op door .mpg bestanden te maken i.p.v. MP4.

Ik red me hier wel mee, maar vind het wel vreemd.

RiViS schreef op 05.05.2014 om 11:44 uur

Hallo Wolf,

Zelf werk ik ook regelmatig met de vol.curve voor het tijdelijk onderdrukken van het geluid (wat met de mixer niet gaat, denk ik, of zie ik iets over het hoofd, mi-bo?). Ik heb nog even een proefje gedaan met VdL2014 en export naar mpeg4: vol.curve werkt bij mij goed, ook bij de door jou gegeven instellingen. Daarom een paar vragen:

- exporteer je via de knop Exporteren? of via Bestand/ Film exporteren/ mpeg4 ?

- hoe heb je precies de export instellingen gedaan, via een van de presets (en welke dan?) of heb je de parameters stuk voor stuk ingesteld en hoe dan?

Ik zal het dan nog een keer precies zo testen en dan zien we weer verder.

Voor alle zekerheid: je weet toch dat je voor het tijdelijk onderdrukken minstens 2 keyframe punten moet plaatsen om een knik te krijgen van hoog naar laag (en nog 2 als je weer terug omhoog wilt) ? In je vraagstelling heb je het over een keyframe punt.

groet,

Rijk