vob files importeren: geen geluid meer?

Sjonnie schreef op 22.03.2009 om 12:29 uur
Betreft programma Magix Video Deluxe 15 plus.
Het kan erg leuk zijn om een *.vob bestand van een bestaande DVD te importeren in de film. Het is gemakkelijk om het beeld te importeren, maar het geluid krijg ik niet geimporteerd....

Met AVI heb ik ook geen geluid :-(
De AC3 heb ik geinstalleerd -> nog geen geluid
Waarschijnlijk heb ik niet de juiste codecs van VDL 15+ geactiveerd. Ik zie ook geen knop in het programma om dat te doen?????

Reacties

mi-bo schreef op 22.03.2009 om 18:59 uur
Als U een vob file van een dvd afhaal en dit opslaat op de PC zit beeld en geluid aan elkaar gekoppeld,mits het met een dvd recorder is gebrandt dan kunnen er codecs problemen optreden. succes.
Voormalige gebruiker schreef op 25.03.2009 om 19:53 uur
Wat je kan doen is even Googlelen en een AC3 codec te downloaden. Die zijn gratis te vinden. Dit zelfde probleem komt ook weleens voor als je beelden importeerd vanaf een DVD camera. Mijn andere advies is dat als het gelukt is, je eerst een AVI maakt van het VOB bestand en dat vervolgens weer op je tijdlijn zet om te gaan monteren. Dat knipt en plakt een stuk beter. Ik ga ervan uit dat je alle benodigde codecs geactiveerd hebt.
mi-bo schreef op 29.03.2009 om 12:22 uur
Even een aanvulling, als product is geinstalleerd en aan gemeld bij Magix, start u het programma op, zodra u een camera aansluit op de Pc en u heeft magix vdl 15 opgestart worden de ( mpg2 & dolby surround direct geactiveerd\\heeft u een avchd of Hdv camera worden ook gelijk de mpeg4 en 5.1 stereo codecs geactiveerd)ook een aanvulling om via online activeren ( te vinden via Help)23mb upload binnen te halen. mogelijk dat het dan allemaal wel goed werkt. succes.