.vob draait op halve snelheid

bordeneuve schreef op 04.05.2011 om 22:20 uur

hallo allemaal, mijn hobby is het verzamelen van oude muziekclipjes. Ik doe dat via diverse clubjes en fora. De meeste clipjes download ik in .vob-formaat. Mijn Video deluxe 15 plus programma heeft daar nooit problemen mee, TOT SINDS KORT... Als ik een gedownload clipje importeer in mijn video-editer spelen sommige op halve snelheid af. Het geluid is wel okay Converteren helpt niet. Voor wie eens kijken wil:

 

http://www.megaupload.com/?d=579CJ2H6 password: thecentralbox.com

het duurt een half uurtje maar het is de moeite waard. Nogmaals deze clip speelt in mijn Video deluxe op halve toeren. Why? Alvast dank voor het meedenken. Peter

Reacties

VanderKaart schreef op 06.05.2011 om 15:28 uur

Zorg dat de Filminstellingen (toets E) en het bronmateriaal overeenkomen qua frame-rate.

Meestal is dit 25, maar als de film nu op 12 zou staan gaat alles 2 keer zo langzaam.

rechtsklik op het geimporteerd VOB bestand in de tijdlijn en kies dan Objecteigenschappen, daar kun je zien wat de framerate is.....

Soms helpt ook de frametable opnieuw aan te maken... rechtklik op het video-object in spoor 1 meestal, en dan Frametable opnieuw aanmaken.....