.vob bestand invoegen in film, met Video Deluxe 15 plus

Sjonnieke schreef op 11.02.2012 om 17:42 uur

Ik kan een .vob bestand (vanaf een gewone DVD) wel invoegen tijdens het bewerken van een film, maar het gaat fout met het geluid. Er wordt nog wel gevraagd waar het audio bestaat geplaatst moet worden en dat vul ik allemaal netjes in, maar uiteindelijk blijk ik het videobestand wel ingevoegd te hebben, maar zonder geluid.

De vraag is dus simpel: hoe kan ik een .vob uit een gewone DVD importeren in een film (VDL 15+) MET GELUID?

Reacties

mi-bo schreef op 12.02.2012 om 12:30 uur

Doe de dvd in de player/brander.

start vdl 15+ op, in de media pool kunt u via computer zoeken welke letter de player heeft U opend deze en komen de vob bestanden in de media pool te staan, deze sleept U naar de tijdlijn en kunt het bewerken,.

succes.

Sjonnieke schreef op 12.02.2012 om 13:17 uur

Hartelijk dank mi-bo. Helaas dat heb ik al meerdere keren geprobeerd. Het filmmateriaal zelf kan ik op de gebruikelijke wijze naar de tijdlijn slepen, maar er is geen geluid bij.

Ik krijg nog wel de vraag in een venstertje: "Het originele geluid van de video ..........vob wordt in een apart audiobestand opgeslagen. Wilt u de naam en de positie van het bestand vastleggen of wilt u het automatisch laten bepalen.

Ik heb uiteraard alle mogelijkheden al uitvoerig uitgeprobeerd. Het lukt me niet meer. Er moet nochtans een simpele truuc zijn volgens mij om het geluid toch ook ergens op de tijdlijn te zetten.

Bij voorbaat dank voor alle goede suggesties. Ik wil alleen maar de reclame trailer voor DTS aan het begin van mijn film zetten. Dat is wel cool om mee te starten. En ooit lukte het me, maar dat was misschien met het Pinnacle programma of met Edius Neo, alhoewel het volgens mij met VDL 2006+ ook lukte.

mi-bo schreef op 12.02.2012 om 13:20 uur

Nu een ander vervelend verhaal, u spreekt over pinnacle, als dit in een avi bestand van Pinnacle is gebrandt en niet als DV-avi , kunt U het niet in Magix openen, codex verschil

gr

Sjonnieke schreef op 12.02.2012 om 14:44 uur

HET IS GELUKT! Ik heb het *.vob bestand met VLC geconverteerd naar een mp4 bestand en toen kon ik het naar de tijdlijn slepen MET GELUID.

Eindelijk, heeft me een hoop tijd gekost, maar het was de moeite waard.