vidio deluxe 2014

omer.thomas schreef op 25.04.2016 om 18:03 uur

Ik heb mijn Pc overgezet naar windows 10.

Is het mogelijk dat ik wanneer ik filmbeelden importeer om te bewerken dat ik dit doe met opgenomen beelden 16:9 deze niet als dusdanig kan bewerken maar dat deze in een ander formaat geopend worden.

Hoe kan ik mijn beelden importeren in 16:9 en bewerken op mijn destop als 16:9 ?

Worden de beelden bij het afwerken naar 16:9 overgezet ook als ik ze in een ander formaat bewerkt heb ?

Kan het zijn dat mijn product neit meer goed werkt door het feit dat het niet geschikt is voor windows 10  ?

Reacties

RiViS schreef op 25.04.2016 om 19:33 uur

VdL 2014 moet normaal werken onder windows 10. Kijk even of je filminstellingen goed zijn: Bestand/ Instellingen/ Film, tabblad Filminstellingen. Achter Video-instelling kun je het geschikte formaat kiezen. Dan zou het goed moeten gaan.

groet,

Rijk

omer.thomas schreef op 26.04.2016 om 10:26 uur

Bedankt voor het antwoordje.

Wanneer ik mijn resolutie wil aanpassen dan staat mijn resolutie van mijn camera daar niet tussen.

Deze resolutie is 1696 x 960.

Zou het kunnen dat bij het bewerken van de film deze niet vertoont word in 16/9 maar wel afgewerkt word in 16/9 ?

Ik bedoel de weergave op het desktop scherm .

RiViS schreef op 26.04.2016 om 11:51 uur

Wat voor camera is dat dan?

Wat je kunt proberen is: vul in het scherm van de filminstellingen zelf de pixels in onder Breedte en Hoogte, klik OK en kijk wat er gebeurt.

Ook even checken wat er na export gebeurt bij het afspelen op PC en/of TV.

groet,

Rijk

omer.thomas schreef op 27.04.2016 om 10:19 uur

Hello,

Bedankt voor het antwoord.

Ik heb ondertussen het probleem opgelost en gevonden.

Bij het weergeven van de desktop en het plaatsen van de scenes in de Stryboard-modus  ziet men de beelden in 4:3 staan.

Men klikt met de rechterkant van de muis op het eerste beeldje nadat men alle beelden geselecteerd heeft.

Er opent zich een venster en daar klikt men op : "objecteigenschappen " dan ziet men "beeldverhouding "staan.

Hier kan men het beeld veranderen in 16/9.

Alle beelden worden dan in  16/9 opgeladen en weergegeven in de previeuwmonitor

Toch bedankt voor uw hulp want het is uiteindelijk hierdoor dat ik op dit terecht gekomen  ben.