Videoproject Linken

Kimpe schreef op 19.01.2015 om 14:28 uur

Weet iemand of het mogelijk is om een videoproject te linken?

Hiermee bedoel ik dat ik een scene maak van de film in een project, en dit kan importeren in mijn film, zodat ik 1 videospoor en 1 audiospoor heb. Om mijn opslagruimte te besparen wil ik mijn scene niet eerst opslaan als video (vb. MP4) en als ik het project gewoon importeer in mijn video neemt hij geen aanpassingen over.

Het is de bedoeling dat ik een complexe scene met veel teksten en van verschillende sporen kan samenvoegen, zodat ik deze samen als 1 geheel kan bewerken, vb verschalen of bewegen met Key-frames, zonder dat het originele project aanpast.

Zodra ik een aanpassing doe in het originele project (de scene), zou deze weiziging ook mee moeten veranderen in de complete film.

Weet iemand of dit mogelijk is?

Groetjes, Jonas Dekimpe

Reacties

mi-bo schreef op 19.01.2015 om 17:18 uur

Beste,

een vraag, 

met welk MAGIX product werkt U,

Want dit is niet via Uw oproep te zien

gr

Michael

Kimpe schreef op 20.01.2015 om 13:19 uur

Ik werk met Magix Video Deluxe 2014 Plus

lucky_me schreef op 20.01.2015 om 20:40 uur

Jonas, bedoel je dit?

http://www.magix.info/nl/opslaan-in-eigen-sjablonen.knowledge.1106334.html

anders kom je maar eens af

groet

luc m

Kimpe schreef op 23.01.2015 om 14:26 uur

Ik heb deze andere vraag eens bekeken, maar ik vind niets terug van een projectarchief, mogelijk dat dit niet in MVD2014+ zit?

ik wil een volledige scene kunnen opslaan als 1 video, zodat ik maar 1x video spoor en audiospoor heb.
Maar als ik het als een MP4 zou opslaan neemt het veel geheugen in beslag.

Als je van iedere scene je geluid hebt geregeld (niveau tussen muziek en spraakklank regelen) kan je op deze manier gemakkelijk het volume van je scene's aanpassen, zodat de verhoudingen blijven in de scene.

En Lucky_me, ben je van zwevegem?

lucky_me schreef op 24.01.2015 om 13:10 uur

Ik heb deze andere vraag eens bekeken, maar ik vind niets terug van een projectarchief, mogelijk dat dit niet in MVD2014+ zit?

ik wil een volledige scene kunnen opslaan als 1 video, zodat ik maar 1x video spoor en audiospoor heb.
Maar als ik het als een MP4 zou opslaan neemt het veel geheugen in beslag.

Als je van iedere scene je geluid hebt geregeld (niveau tussen muziek en spraakklank regelen) kan je op deze manier gemakkelijk het volume van je scene's aanpassen, zodat de verhoudingen blijven in de scene.

En Lucky_me, ben je van zwevegem

op je laatste vraag, ja

ik heb vdl2014 niet meer op de pc. ik kan het dus niet proberen in die versie. kijk eens in de hulp van die versie hoe je kan opslaan als "take" (opgepast; met "take" bedoel ik niet "scene", die begrippen worden op dit forum door elkaar gebruikt.)

wat ik met "take" bedoel probeer ik je uit te leggen. je bewerkte een film, splitste die in scenes, gebruikte overgangen en effecten. eventueel voegde je tekst toe.

nu kan het gebeuren dat je dit ook beschikbaar wil houden voor toekomstige films, bvb een eigen intro die je maakte met een eigen filmlabel. je zou dit kunnen exporteren als een bestand en later in een nieuwe film weer invoegen, nadeel daarvan is dat alles één bestand is en nog weinig aanpassingen mogelijk zijn. (je kan bvb de tekst niet meer veranderen in nieuwe tekst enz.) een ander nadeel is natuurlijk dat je telkens een (zwaar) filmbestand importeert.

van een dergelijk bewerkt stukje kan je een "take" maken. je klikt op alles wat je wil toevoegen en exporteert het nee *.tk2 (* staat voor een naam). Die plaats je ergens waar je die terugvind en nu is dit beschikbaar in de mediapool met dezelfde mogelijkheden als in je originele film.deze "take" is ook enkel een verwijzing naar je originele bestand. al gebruik je hem 100x, je harde schijf wordt weinig of niet belast.

snap je hem?

mvg

Luc

Kimpe schreef op 24.01.2015 om 15:44 uur

Dag Luc,

Het is eigenlijk het principe van die Take die ik wil gebruiken, maar ieder object (titel, audio, tekst,..) wordt opgeslagen als een aparte take.

Kan ik niet de verschillende objecten samen als 1 take opslaan?

Voormalige gebruiker schreef op 24.01.2015 om 21:18 uur

Beste Jonas,

Wat u wilt,  kunt alleen bereiken door uw scėne(s) toch te exporteren naar bv mp4 of bv mxv bestanden. Om uw interne harde schijf niet te belasten, zou ik u aanraden om een externe harde schijf te kopen. 

Succes,

Rob

PS. Ik heb net nog een test gedaan en kwam tot de volgende conclusie. Om één take te krijgen, selecteer alles met (Crtl+A) en groeperen met de schakel of sneltoets "G".  Druk nu op rechtermuisknop en selecteer "objecten als takes opslaan" of Shift+K. Als ik de take op de tijdlijn van VDL plaats gaat het niet helemaat goed.

lucky_me schreef op 25.01.2015 om 00:02 uur

Dag Luc,

Het is eigenlijk het principe van die Take die ik wil gebruiken, maar ieder object (titel, audio, tekst,..) wordt opgeslagen als een aparte take.

Kan ik niet de verschillende objecten samen als 1 take opslaan?

ik testte het. Je bekomt één bestandje met zowel film, geluid, effecten en titel. Bij importeren in nieuw project behoud je de volledige functionaliteit. Dit heb je nooit bij export naar om het even welk filmbestand. indien één en ander nog niet duidelijk is toon ik het je eens.

mvg

Luc

lucky_me schreef op 25.01.2015 om 00:18 uur

Beste Jonas,

Wat u wilt,  kunt alleen bereiken door uw scėne(s) toch te exporteren naar bv mp4 of bv mxv bestanden. Om uw interne harde schijf niet te belasten, zou ik u aanraden om een externe harde schijf te kopen. 

Succes,

Rob

PS. Ik heb net nog een test gedaan en kwam tot de volgende conclusie. Om één take te krijgen, selecteer alles met (Crtl+A) en groeperen met de schakel of sneltoets "G".  Druk nu op rechtermuisknop en selecteer "objecten als takes opslaan" of Shift+K. Als ik de take op de tijdlijn van VDL plaats gaat het niet helemaat goed.

je mag niet alles selecteren maar één filmbestandje met zijn geluid,effecten en eventuele titel. Inderdaad groeperen en exporteren naar projectarchief (in pro x6).in projectarchief opslaan naar naam.tk2. bij het openen van een nieuw project kan je naam.tk2 naar je tijdlijn kopieren en aanpassingen doen aan tekst, geluid en effecten, precies zoals in het eerste project.naam.tk2 is enkel een verwijzing en neemt dus zeer weinig plaats in op de harde schijf.

vdl2014 heb ik niet meer, maar takes bestonden toen ook al. Projectarchief nog niet, dus zal het ietwat anders gewerkt hebben. Mocht jij nog 2014 hebben, kijk jij eens?

mvg

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 25.01.2015 om 09:39 uur

Beste jonas,

Ik heb de tests gedaan in VDL 2014 Premium. In Pro X6 heb je inderdaad een projectarchief. Echter VDL 2014 en VDL 2015 heeft dit niet. Wat jij wil, is om beeld en geluid samen te voegen tot één bestand, één spoor met beeld en één spoor met geluid is ook in Pro X6 niet mogelijk. Wel kan je een take maken en opslaan in een (XBI-bestand) en deze kan dan weer gebruiken in een ander project. 

Gr,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 26.01.2015 om 13:39 uur

Hallo Jonas,

Ik wil dit ook nog even onder de aandacht brengen

Wanneer je een take heeft gemaakt / opgeslagen, bestaat het TK2-bestand, net als een project-bestand, uit verwijzigingen. Met andere woorden, wanneer je het filmframent verwijderd of verplaatst dan is u take niet meer kompleet en werkt dan ook niet meer.

gr.

Rob