Videodeluxe loopt vast bij 'instellingen'

paulgoe schreef op 17.12.2012 om 14:59 uur

Ik heb videodeluxe MX en windows7.

Als ik  bij instellingen de filmweergave wil aanpassen (bijv. 'volledige resolutie' naar 'kwart resolutie', of de fotolengte wil aanpassen, loopt het programma vast met onderstaande melding.

Ik heb vld verwijderd, en weer opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft.

Wat kan ik doen om deze instellingen wel aan te passen?

Paul

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 17.12.2012 om 16:49 uur

Hallo Paul,

Als ik zo'n foutmelding kreeg, verplaatste ik het bestand, waarschijnlijk een DLL bestand, naar een tijdelijke map. Start na verplaatsten VDL MX opnieuw op en kijk of het probleem is opgelost. (bij mij werkte het). Zet het bestand weer terug als alles naar behoren blijft werken.

Succes

Rob\ 

paulgoe schreef op 17.12.2012 om 17:03 uur

Bedankt, Rob.

Maar het was me niet duidelijk om welk dll bestand het gaat.

Maar je hebt me wel verder geholpen. Het moest ergens aan instellingenbestanden liggen. Ik ben naar c:\users\paul\appdata\roaming gegaan, en heb daar de map MAGIX een andere naam gegeven. Vervolgens vdl opgestart, en waarempel, het probleem is opgelost. Vdl heeft nu in de roaming map een nieuwe MAGIX map gemaakt.

Bedankt voor het opzetje!

Paul

Voormalige gebruiker schreef op 17.12.2012 om 18:00 uur

Bedankt, Rob.

Maar het was me niet duidelijk om welk dll bestand het gaat.

Maar je hebt me wel verder geholpen. Het moest ergens aan instellingenbestanden liggen. Ik ben naar c:\users\paul\appdata\roaming gegaan, en heb daar de map MAGIX een andere naam gegeven. Vervolgens vdl opgestart, en waarempel, het probleem is opgelost. Vdl heeft nu in de roaming map een nieuwe MAGIX map gemaakt.

Bedankt voor het opzetje!

Paul

Hallo Paul,

Fijn om te horen dat je probleem is opgelost. 

Waarschijnlijk was het Videodeluxe.ini  bestand beschadigd in de Video_de_luxe_MX_Premium map. Als zo'n soort probleem nog eens voordoet kan je ook gaan naar:  bestand / instellingen / programma-instelling terugzetten op standaarwaarden.  Het bestand Videodeluxe.ini wordt opnieuw aangemaakt.

De Magix map die je een andere naam heeft gegeven kan je zonder problemen verwijderen. Dit heb ik net uitgeprobeerd. 

gr.

Rob