videocamera sony hdr cx 130 niet herkend

SOFRO schreef op 06.01.2012 om 10:51 uur

Ik heb sinds paar dagen camcorder van sony;

Heb ook Video de luxe premium;

Bij de eerste aansluiting werd camcorder herkend. Echter nu wordt hij niet meer weergegeven ; Ik kan eigen opnamebron kiezen maar hij wordt niet gezien in magix video.

Bij mijn computer staat hij wel aangesloten via USB; Met PMB van sony kan ik wel de films op pc zetten.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen.

Ik werk met windows 7

Reacties

mi-bo schreef op 06.01.2012 om 11:18 uur

Beste.

U spreekt over vdl premium, maar niet over welke versie.

U heeft het wel over Windows 7.

gr

mi-bo

SOFRO schreef op 06.01.2012 om 12:02 uur

versie 10.0.11 0

SOFRO schreef op 06.01.2012 om 12:05 uur

Ik ga 24 jan cursus volgen in Venlo. Mogelijk kunnen z emij daar iets wijzer maken. Het is nog allemaal nieuw voor mij;

mi-bo schreef op 06.01.2012 om 13:58 uur

Dat U een cursus gaat volgen is een goede stap.

maar als er gevraagd wordt welke versie U heeft, kunt u gewoon aangeven vdl 17 HD.

daar kunne wij op de site iets mee.

succes 24 januari.

SOFRO schreef op 06.01.2012 om 17:57 uur

Video_deluxe_17_Premium_Speciale_Editie

Voor mij is het nog helemaal nieuw.

hopelijk heeft U hier wat aan.

alvast bedankt.

mi-bo schreef op 06.01.2012 om 18:09 uur

U sluit de camera aan op de Pc. doe het klepje van de camera open, deze geeft aan wilt u het exporteren,
U maakt van te voren een map aan op Uw Pc, dan exporteert U de beelden naar de Pc, en van dan start U vdl 17 op en zoek via verkenner de map op waar u de beelden naar toe heeft geïmporteerd, en daarna sleep u de beelden naar de tijdlijn om het te bewerken
succes.

SOFRO schreef op 06.01.2012 om 18:58 uur

Dit klopt wat je zegt maar ik ging er vanuit dat je via vdl 17 rechtstreeks kunt importeren zonder eerst op pc  te zetten. Er is immers de rode knop waar je op moet drukken die dan het scherm opent waar je keuze kan maken van de opnamebron.

Ik kan via PMB ook importeren en dan de map openen in VDL. Maar ik dacht dat het ook anders ging.

 

Toch bedankt voor d ereactie.

Cinecor schreef op 07.01.2012 om 10:26 uur

Als het een camera betreft die de opnameshots afzonderlijk registreert (dat is dus alleen bij een miniDV bandje NIET het geval) kunt u met de Windows Verkenner de bestanden normaal kopiëren naar de harde schijf van de pc. Daar is geen NLEsoftware voor nodig. In Magix (maar ook in alle andere bewerkingssoftware) kunt u de bestanden in de mediapool dan gewoon inlezen.

Voor camera's met een miniDVband moet er gecaptured worden via de firewirekabel, óók in het geval van HDV.

Ik ga er echter van uit dat dat voor uw nieuwe camera niet het geval is.

Voormalige gebruiker schreef op 07.01.2012 om 15:43 uur

Beste,  als uw PC een kaartlezer heeft is nog makkelijker. Kaart in de  PC en de bestanden kopieren naar een map.

Dan heeft u ook meteen ook een backup, die u ook extern nog kan kopieren naar een externe schijf.

Zoals cinecor zegt Vdl 17 starten en inladen maar. Suc6.

Cees