Videobestand wordt vlak voor einde stukje zwart en hapert bij bewerken

JeroenDelft schreef op 06.03.2011 om 13:21 uur

Wie kan deze beginner helpen?

Ik sleep een of meerdere videobestandjes (MPEG) naar de tijdslijn, als ik dan op afspelen klik wordt het filmpje voor een overgang eerst een stukje zwart en dan gaat ie al haperend naar het volgende bestandje.

Reacties

mi-bo schreef op 06.03.2011 om 13:46 uur

Beste,

welke mpeg bestanden gebruikt u ,

met welk vdl pakket.

Vermoedelijk is de grafische kaart niet krachtig genoeg.

succes.

JeroenDelft schreef op 06.03.2011 om 16:30 uur

Beste mi-bo,

Ik gebruik .mpg bestanden, die komen van een een Sony Handycam. Het pakket is VDL16

Het lukt wel om .mov bestanden te bewerken, geen probleem, deze komen van een HDVideo camera, dus aan de grafische kaart kan het niet liggen.

Ik heb nog even nagekeken, ik heb vorige maand een MPEG4 Encoder Upgrade gekocht bij Magix omdat Magix daar automatisch bericht over gaf als ik een .MPG bestand wilde bewerken, de activeringscode heb ik toen ingevuld.

Nu kunnen er dus wel .MPG bestanden ingevoerd worden maar met dit probleem.

Het probleem is nu verder uitgebreid.

Omdat ik zag dat ik bij deze vraag ook een videobestand kan voegen, dacht ik om een betreffend filmpje als film te exporteren zodat anderen het probleem kunnen zien, maar wat er dan gebeurd is: Een venster opent: Video De Luxe werkt niet meer, vervolgens gaat het programma een oplossing zoeken, en uiteindelijk wordt Magix opnieuw opgestart zonder dat het probleem is verholpen.

Ik heb inmiddels ook de technische support gevonden, die kan ik morgen contacten, met z'n allen zal dit probleem wel opgelost worden.

Ik hou je op de hoogte.

JeroenDelft schreef op 06.03.2011 om 16:49 uur

Beste mi-bo,

Volgens mij heb ik m'n probleem zelf opgelost, ik heb het gevonden bij de Magix Support.

Ik heb een goeie dag vandaag.

Toch bedankt voor je snelle reactie en misschien tot een volgende keer.

 

Bij de import van een video-bestand naar de tijdlijn zijn de eerste frames (beelden) en/of de laatste frames zwart, terwijl dit bij het normaal afspelen van het video-bestand niet het geval is.

 

Dit probleem wordt veroorzaakt doordat bij de import van een video-bestand niet meteen expliciet de frametable van het videobestand wordt opgebouwd. Dit kost namelijk iets tijd, waardoor de import langer duurt. Normaal gesproken is dit ook geen probleem, maar met bepaalde video-bestanden (met name .MPG en .VOB) van bepaalde apparaten kan dit probleem dan ontstaan.


U kunt dit op de volgende wijze verhelpen:

1) Importeer het video bestand naar de tijdlijn.
2) Probeer de frametable opnieuw aan te maken voor het video object. Klik rechts in het videospoor op het video-object en kies dan "Frame table nieuw aanmaken".
3) Open een nieuwe film (CTRL-N) en importeer het betreffende bestand nog een keer. Het probleem zou nu opgelost moeten te zijn.

 

Wanneer u dit eenmaal gedaan heeft, hoeft u dit een volgende keer niet meer te doen!

 

Opmerking: Vanaf Video Deluxe 16 (classic, PLUS en Premium) kunt u dit Frametable aanmaken automatisch laten doen direct bij de import. Ga daarvoor naar de Programmainstellingen (toets Y), tabblad Video/Audio, rechtsonder een vinkje zetten bij Frametable bij import automatischa aanmaken.