videobeelden in de tijdlijn modus verschuiven

mvandesandeLOTUS schreef op 10.10.2024 om 11:15 uur

Als ik in MAGIX video deluxe 2023 op de tijdlijn modus kijk, dan zie ik dat de sporen van mijn video-project verschoven zijn van het begin naar veel verderop. Geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren. De eerste beelden zie ik pas bij 56 minuut 20. Mijn vraag: Hoe krijg ik mijn videobeelden weer terug naar het begin van het spoor? Kan ik bijvoorbeeld alle videobeelden van spoor 1 in één keer markeren (geel markeren), en terug verschuiven naar het begin van het project?

 

Reacties

Bol schreef op 10.10.2024 om 12:38 uur

@mvandesandeLOTUS

Hallo Michaël,

U kunt dit allemaal terugvinden in de handleiding van VDL2024. Ga hiervoor naar: Hulp / Gebruiksaanwijzing (PDF) downloaden.

Het antwoord is heel simpel als je het weet. Zo doet u het:

  • Zet de Muismodus op een spoor.
  • ga met de muiscursor op eerst afbeelding / clip staan en trek alles helemaal naar het begin van het spoor.

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 10.10.2024, 12:54, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mvandesandeLOTUS schreef op 10.10.2024 om 20:28 uur

Hallo Rob,

Inmiddels is het gelukt om de verschoven videobeelden weer naar het begin van het spoor te krijgen. Dank daarvoor. Hoe het heeft kunnen gebeuren dat de bestanden meer dan 50 minuten verschoven zijn, geen idee. Ook waren diverse teksten die ik had ingevoerd weer verdwenen. Wellicht omdat ik een backup had geactiveerd, in de hoop dat dat het probleem zou oplossen. Nu weer aan de slag gegaan. Na uren werk en deel van het project opnieuw monteren, kreeg ik ineens weer een zwart scherm in de tekstgenerator. Dus maar weer het programma via instellingen teruggezet naar de oude basisinstelling. Maar toen het programma weer was opgestart, waren alle projecten verdwenen, en ook niet meer terug te vinden in de mappen. Ook in "recent geopende projecten" geen één bestand meer te vinden. Hoe is dit mogelijk?! Ik las dat iemand tegen hetzelfde probleem aanliep, en dat die een deel van de bestanden op de pc had teruggevonden

Hoe kan ik mijn bestanden weer terugvinden? Aanstaande zaterdag heb ik een videopresentatie voor publiek, maar het lijkt er nu op dat dit gecancelled moet worden......Graag uw hulp s.v.p..

Bol schreef op 10.10.2024 om 23:05 uur

@mvandesandeLOTUS

Hallo Michaël,

Het zit u niet mee. Maar als u het VDL2024 reset, dan wordt ook het menu Bestaand project openen geleegd, maar zijn niet echt weg.

Geef een zoekopdracht *.MVP in de Windowsverkenner en er wordt gezocht naar alle MVP projectbestanden die nog op uw schijven staan.

Succes,

Rob
Forum Moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 10.10.2024, 23:06, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 10.10.2024 om 23:13 uur

Hallo mvandesandeLOTUS, mijn vraag had je die presentatie ook in een aparte map op je HD, dat is altijd zeer belangrijk en ook als je toets 'E' (dit moet echter de "Y" toets zijn) bedient en in de tweede tab kijkt zijn daar de mappen aan gezet waar je presentatie zich bevind als dat zo is kan je het wellicht terug vinden. Als dit nl. niet ingesteld is kan het programma je bestanden niet vinden.
Kijk anders met de windows verkenner op alle harde schijven of je de bestanden kan terug vinden
Mvg Kees

Laatst gewijzigd door Bol op 12.10.2024, 16:09, in totaal 4 keer gewijzigd.

Reden: Een verbetering aangebracht de "E" toets moet de "Y" toets zijn.

TV regisseur rtv-nof, en o.a. werkend met MAGIX VDL Premium 2025
Mijn Avatar: filmend bij beroemde bruggetje van Barthlehiem tijdens laatste 11 stedentocht 1997
zie film:
eigen website: https://www.haremaker.nl

Kees-Haremaker schreef op 13.10.2024 om 16:37 uur

Hallo Michaël, ik heb nog eens het plaatje dat je 10-10 rond 11 uur gestuurt hebt en daar zie ik in de lijst dat je het project niet gerubriceerd hebt en dan ook nog in de C: drive, als je meerdere HD's hebt zou ik zeggen dat als je een project gaat maken zorg dan dat je begint met een project dat je die niet op de C: drive zet maar op een andere HD en dan eerst daarop een in de verkenner een specifieke map aanmaakt met de naam van het project wat je van plan bent te maken.
En kijk dan met de letter 'Y' in het tweede tabblad en zorg er voor dat je daar de map selecteerd en maak in die map een sub mappen met resp. de namen EXPORT & IMPORT en zet in de IMopt de bestanden die je wilt monteren en tijdens het exporteren komt de te exporteren bestand in de EXPORT map dit is rubriceren en MAGIX kan de bestanden snel en goed vinden.
Dit is een advies van mij om tijdens het werk geen fouten te maken en je kan het project en alle bestanden die er bijhoren altijd terug vinden. En tevens als je het wilt kopieren dan behoef je alleen de gehele map van het project te koperen naar een andere computer.
Mvg Kees