Video van 8 minuten wordt 1.1 seconde

dominique-hellin schreef op 01.01.2018 om 16:15 uur

Geachten, Ik heb een bewakingssysteem thuis, en ik kan mijn video's backuppen van de recorder. Als ik een video opsla (deze zijn ongeveer 08.00 minuten) en ik wil hem bewerken in Magix de luxe op Windows 10 dan wordt mijn video van 8 minuten op de bewerkingsbalk omgezet naar 1.1 seconde. Ik heb de codec H(265) reeds geïnstalleerd. Het programma (Magix) ziet de video (MP4) in de volle lengte, ik kan deze ook bekijken gedurende 8 minuten, maar als ik de video naar de bewerkingsbalk sleep wordt de video herleid tot 1.1 seconde. Ik kan deze wel uitrekken met het handje tot max 4.00 seconden Zou het een instelling zijn, of op de verkeerde knop gedrukt hebben, of zou het iets met de video zijn. Ik heb er al verschillende geprobeerd maar het blijkt niet te lukken. Iemand misschien een oplossing ? Veel dank.

Reacties

Kees-Haremaker schreef op 02.01.2018 om 07:59 uur

Hallo Dominique, heb je al eens als de video in de arranger staat op de <END> toets gedrukt dan gaat de lijn naar eind van de film zie plaatje 1

na drukken op de <END> toets krijg je deze 2e plaatje

het kan ook zijn dat er boven de film een blauwe lijn te zien is zie derde plaatje

Klik dan op de blauwe lijn en dan moet je de gehele film kunnen zien door nogmaals op de <END> toets te drukken kan je ook zien of de film de juiste lengte heeft volgens jou 08.00 minuten
Op het plaatje 2 heeft de film een lengte van 10.45 minuten
Controleer ook of de film helemaal links tegen het begin is controleer dat door op toets <HOME> te drukken

Mvg Kees

dominique-hellin schreef op 02.01.2018 om 20:39 uur

Beste cjhharemaker,

Bedankt voor uw vlugge antwoord, ik heb uw voorgestelde bewerkingen gedaan maar ook dat blijkt niet de oplossing. De video blijft op 1.1 seconde staan. Ik heb gisteren nog iets anders geprobeerd en dat bleek wel te werken. Ik heb mijn video van 08.00 minuten gewoon geconverteerd van een MP4 bestand naar een identiek MP4 bestand met Wondershare Video Converter Ultimate, en wat bleek, na het converteren kon ik de video wel normaal bewerken 😊 Dus blijkbaar ligt het toch aan de backup van mijn recorder. Gelukkig heb ik niet veel van deze video's te bewerken, maar in de toekomst weet ik dus wat het probleem is. Alvast dank voor uw reactie.

Mvg,

Dominique

Kees-Haremaker schreef op 02.01.2018 om 23:00 uur

Hallo Dominique, graag gedaan wellicht heb je wel wat aan mijn advies gehad, maar nu is het wellicht opgelost.
Ik heb nog wel een tip voor je, als je een videocamera hebt b.v. Sony dan kan je hem m.b.v. zgn. Ilink kabeltje aan je videokaart in de computer koppelen en de uitgang van je videorecorder m.b.v. een gele, witte & rode plug aan de ingang van je camera verbinden en die in het menu van de camera als ingang selecteren. zie plaatje

Hierdoor wordt de video uit een vrecorder(player) meteen in jou computer geimporteerd en kan je er direct door het bestand naar de arranger te slepen mee werken.
Dit gebruik ik zelf altijd bij oudere videobanden.
Vroeger waren die vaak in de verhouding 4x3 en in het project zet je een mooie achtergrond in het eerste spoor zodat het origineel in spoor 2 en geluid in spoor 3 op 4x3 blijft en het gexporteerde product op een 16x9 TV goed zichtbaar blijft en de beeldverhoudingen goed blijven
Mvg Kees

dominique-hellin schreef op 04.01.2018 om 11:35 uur

Hallo cjhharemaker, bedankt voor de tips, ik zal deze sowieso opslaan. Ik kijk wel veel op You-tube, maar extra tips zijn altijd interessant.

Mvg,

Dominique