Video TS file op een DVD omzetten naar een MP4 incl. beelden en gelui

marcat schreef op 15.06.2024 om 14:09 uur

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik gebruik al heel lang Photostory en op dit moment de Magix Photostory de luxe 2024

nu wil ik heel graag alle dvd's die ik heb in de loop der jaren heb gebrand omzetten naar een mp4 file. Ik heb het geprobeerd met VLC media player maar het lukt mij tot op dit moment niet om alles incl. geluid op een MP4 bestand te krijgen.

Is er ook een mogelijkheid om dit binnen Photostory te doen?

Ik werk op dit moment nog met Windows 10

Heeft iemand een tip hoe dit te doen, alvast bedankt voor de assistentie

mvrgr Cathy

Reacties

Bol schreef op 15.06.2024 om 14:47 uur

@marcat

Hallo Cathy,

U kunt een gemaakte DVD omzetten naar een MP4 bestand, incl. beeld en geluid met Photostory 2024.

Doe het volgende:

  • leg de DVD in de uw diskstation
  • start Photostory 2024 op
  • zet deze de mediapool in de oude weergave mocht het niet zo zijn
  • u ziet nu als het goed is film1, film 2 etc... staan
  • sleep deze naar de tijdlijn van Photostory
  • nu wordt er eerst gekopieerd naar uw harde schijf en wordt later op de tijdlijn gezet. De duur van hangt af hoe groot het te kopiërende bestand is!!!
  • Nu kunt deze als MP4 bestand exporteren.

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb samengevat, zo niet laat het mij gerust weten.

Succes,

Rob
forum moderator

 

Laatst gewijzigd door Bol op 15.06.2024, 14:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

marcat schreef op 15.06.2024 om 14:56 uur

Hallo Rob,

Top, dank je wel. Ik heb het geprobeerd en het is gelukt.

Nogmaals dank je wel voor de hulp

mvrgr. Cathy

Bol schreef op 15.06.2024 om 15:33 uur

@marcat

Hallo Cathy,

Het doet mij deugd om te lezen, dat mijn uitleg goed en duidelijk is overgekomen en dat het gelukt is. Bedankt👍voor uw terugkoppeling.

Succes met overzetten van De DVD bestanden naar MP4 bestanden.

Groet, 

Rob

forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-