Video Pro X7 - mp4 kan niet worden gelezen

rikcloet schreef op 12.11.2016 om 16:21 uur

Ik krijg volgende foutmelding bij het laden van mp4 bestand: 

"het bestandsformaat van ... kan niet worden gelezen. Controleer of het betroffen station niet vol of beveiligd is tegen schrijven. Neem contact op met de administrator indien u niet bevoegd bent dit pad te lezen of hierop te schrijven."

wat kan ik doen?

Video Pro X7

Windows 10

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 12.11.2016 om 16:49 uur

Hallo Rick,

Ga op de snelkoppeling van Video Pro X7 staan en kllk op de rechtermuisknop en klik als "administrator uitvoeren". Probeer nog eens het mp4 bestand op de tijdlijn te zetten.

Succes,

Rob

rikcloet schreef op 12.11.2016 om 17:00 uur

geprobeerd hoor maar werkt niet...

Voormalige gebruiker schreef op 12.11.2016 om 17:27 uur

Hallo Rick,

Kan je wel andere bestanden op de tijdlijn zetten en afspelen?

BV. mpeg-2 of MTS bestanden.

Heb je ook eens geprobeerd om alle instellingen terug te zetten naar de standaardwaarde.

Ga naar: bestand / instellingen / programma instelling.....

Groet,

Rob

rikcloet schreef op 12.11.2016 om 17:34 uur

Ja, mts geen probleem, mpg, avi, ... geen probleem.
Sommige mp4 lukken ook, en dan andere niet. (die ik wel perfect met VLC of andere players kan afspelen)

Heel vreemd.

(ook standaarinstellingen teruggezet, geen verschil)

Voormalige gebruiker schreef op 12.11.2016 om 20:22 uur

Hallo Rick,

Omdat enkele mp4 bestanden wel afspelen, maar enkele niet, denk ikzelf, dat dit geen Pro X7 fout is.

De bestanden, die niet door Pro X7 af te spelen zijn,  maar wel in VLC en andere players, kan liggen aan het feit, dat deze afspelers de benodigde codecs inzich hebben.

Je heeft niet beschreven waar deze bestanden vandaan komen. Het kan zijn dat er een kopieerbeveiliging opzit of een codec gebruikt, die Pro X7 niet ondersteund.

Wat je zou kunnen proberen is, om de bestanden die niet afspelen in Pro X7, op nieuw te converteren. Ik gebruik hier voor een freeware programma. Hier downloaden: http://www.aiseesoft.com/freeware.html

Succes,

Rob 

rikcloet schreef op 12.11.2016 om 23:12 uur

Is er dan geen mogelijkheid om andere codecs te installeren voor ProX7

(zijn inderdaad stukken die geript zijn van dvd met winxdvdripper, even kijken of ik daar kan rippen met andere codec)

mi-bo schreef op 13.11.2016 om 12:39 uur

Rick,
een aanvulling op alle goede antwoorden,
Is er een codex die niet te lezen is door MAGIX is dit direct online te koop.
Het is maar voor 1 Pc/laptop te gebruiken
wil u de codex op een andere Pc/Laptop zetten moet het opnieuw aangekocht worden
gr
Michael

Voormalige gebruiker schreef op 13.11.2016 om 14:37 uur

Hallo Rick,

Zoals Mi-Bo al schrijft, kunt u codecs aankopen bij Magix. Ik denk, dat dit in uw geval niet veel zin heeft. U ript de mp4 bestanden met winxdvdripper van een DVD. Ik denk, dat u tijdens het rippen toch een beveiling mee ript. De players zullen dit niet zien, maar als u mp4 bestanden op de tijdlijn van VDL zet en wil bewerken dan wel. Ik heb in oktober met een forumlid een uitvoerig email verkeer gehad met een gelijksoortig geval, maar toen ging het hierom TRP-bestanden. Hij kon toen sommige TRP-bestanden wel gelijk op de tijdlijn van VDL zetten en bewerken en de anderen niet. Nadat hij deze opnieuw had geconverteerd, kon hij ook deze bewerken in Video deluxe.

Succes,

Rob 

rikcloet schreef op 13.11.2016 om 14:38 uur

Bedankt iedereen

voor wat ik nodig heb zal converteren toch makkelijkst zijn... 

alvast bedankt voor meehelpen denken