Reacties

Bol schreef op 17.12.2024 om 15:58 uur

@David_W

Hallo David,

MTS bestanden moet u direct op de tijdlijn van Pro X16 kunnen zetten. Hebt u al eens Pro X16 teruggezet op de standaardwaarden? Zo niet, ga dan naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden.

Mocht dit niet het gewenste resultaat opleveren, wat is de type van HP Omen laptop? Kunt ook aangeven wat hiervan de computerspecificatie is. Die kunt op vragen middels dxdiag.exe

Fijne feestdagen,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

David_W schreef op 17.12.2024 om 21:52 uur

terugzetten naar standaard waarden heeft niet geholpen. Het probleem blijft bestaan. Crash als ik de bestanden heb geïmporteerd.

Mijn configuratie:

Time of this report: 12/17/2024, 21:47:59
             Machine name: HPVIDEO24
               Machine Id: Verwijderd door moderator
         Operating System: Windows 11 Home 64-bit (10.0, Build 26100) (26100.ge_release.240331-1435)
                 Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
      System Manufacturer: HP
             System Model: OMEN Gaming Laptop 17-db0xxx
                     BIOS: F.10 (type: UEFI)
                Processor: AMD Ryzen 7 8845HS w/ Radeon 780M Graphics (16 CPUs), ~3.8GHz
                   Memory: 32768MB RAM
      Available OS Memory: 32016MB RAM
                Page File: 12027MB used, 22035MB available
              Windows Dir: C:\windows
          DirectX Version: DirectX 12
      DX Setup Parameters: Not found
         User DPI Setting: 144 DPI (150 percent)
       System DPI Setting: 144 DPI (150 percent)
          DWM DPI Scaling: UnKnown
                 Miracast: Available, with HDCP
Microsoft Graphics Hybrid: Supported
 DirectX Database Version: 1.6.4
   Auto Super Res Version: Unknown
       System Mux Support: Mux Support Inactive - Ok
           Mux Target GPU: dGPU
           DxDiag Version: 10.00.26100.2454 64bit Unicode

Fijne feestdagen Rob en bedankt voor het meedenken!

Bol schreef op 17.12.2024 om 22:50 uur

@David_W

Hallo David,

Zit daar soms ook een Geforce RTX 4070 videochip in? U ziet dit op het twee tabblad van DxDiag.exe. U kunt een afbeelding uploaden door op het blauwe rondje met pijl er in te klikken.

Groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 17.12.2024, 22:52, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

David_W schreef op 18.12.2024 om 07:28 uur

Beste Rob, ik heb inderdaad de door jou aangegeven Nvidia videokaart de RTX 4070.

Groeten, David

Bol schreef op 18.12.2024 om 11:04 uur

@David_W

Hallo David,

Is deze grafische kaart ook geactiveerd bij de programma instellingen?

Zijn voor deze Nvidia grafische kaart ook de laatste drivers geïnstalleerd? Zie hiervoor: Official GeForce Drivers | NVIDIA

Wat ook zou kunnen doen, is om de verborgen Cache map te verwijderen. Deze wordt weer automatisch bij het opstarten van VDL2025 aangemaakt. Zie: Verborgen bestanden (items) zichtbaar maken in Windows 10 | 11

Succes,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

David_W schreef op 18.12.2024 om 16:28 uur

Beste Rob, de kaart was geactiveerd en de nieuwste drivers zaten er op. Ik probeer je tip van de cache map nog even. Laat ik zo weten.

David_W schreef op 18.12.2024 om 16:47 uur

Ik gebruik overigens Video Pro X16 en geen VDL2025. Ik zie geen Cache map in de folder van VDL of Video Pro X staan. Welke cache map bedoel je?

David_W schreef op 18.12.2024 om 16:51 uur

Nog wat extra info. Het laden van de bestanden gaat goed. Als ik ze echter afspeel krijg ik de mededeling "preload proces loop". Daarna crash het programma (Magix Video Pro X16).

David_W schreef op 18.12.2024 om 17:18 uur

dit is de foutmelding die ik krijg

Bol schreef op 18.12.2024 om 23:32 uur

@David_W

Hallo David,

U hebt inderdaad Pro X16, maar ik ben vergeten de afbeelding te uploaden, waar u kunt zien waar Cache map staat die u moet verwijderen.

Ik zou zeggen, verwijdert eerst eens deze map en kijk of u dan nog steeds de bovenstaande foutmelding krijgt.

Verwijder ook eens video_pro_x.ini bestand. Na verwijdering wordt Pro X16 teruggezet ook teruggezet op de standaardwaarden; zo ook de eventuele computerconfiguratiefoutjes. Bij het opnieuw opstarten van Pro X16 wordt dit INI bestand ook weer automatisch aangemaakt.

Succes,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

David_W schreef op 19.12.2024 om 14:02 uur

Geen van de suggesties heeft geholpen Rob. Is blijkbaar een hardnekkig probleem. Ik probeer een nieuwe installatie van Magix Pro

Bol schreef op 19.12.2024 om 14:16 uur

@David_W

Hallo David,

Het is zeker een hardnekkig probleem. Het is het proberen waard om Pro X16 opnieuw te installeren.

Zie: Video Pro X opnieuw installeren.

Aanvulling op wat Magix Support aangeeft, verwijder ook, indien aanwezig, ook de volgende items.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 19.12.2024, 14:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

David_W schreef op 19.12.2024 om 21:00 uur

Beste Rob, de herinstallatie, na het verwijderen van alle door jou aangegeven bestanden, heeft niets opgeleverd. Nog steeds hetzelfde probleem. Ik kreeg wel een foutmelding bij de installatie. Daar is een zip file van gemaakt, die ik bewaard heb. Hoe krijg ik dat bij jou, zodat je mee kan kijken wat er aan de hand is? Ik kan hier alleen geluids- en afbeeldingsbestanden uploaden.

Groeten, David

David_W schreef op 19.12.2024 om 21:27 uur

Ik heb de zip file ook naar de technische helpdesk van Magix gestuurd, maar in het verleden heb ik meer aan jouw hulp gehad dan aan de hulp van de helpdesk.

David_W schreef op 20.12.2024 om 16:23 uur

als ik naar de logfiles kijk is de MAGIX Vimapp.Capture.App bij de installatie problemen geeft. Ik zag dat er meer problemen hiermee waren en ga in het weekend verder zoeken wat anderen gedaan hebben.

Bol schreef op 20.12.2024 om 16:42 uur

@David_W

Hallo David,

Ik had al zo'n vermoeden dat u problemen ondervindt met MAGIX Vimapp.Capture.App. Misschien is deze Engelse link voor u ook de oplossing: Download issue - keep getting same error

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-