Video overgangen op maat van de muziek

sterredag schreef op 08.11.2010 om 18:02 uur

Ik ben op zoek naar of de mogelijkheid aanwezig is en zo ja hoe ik de overgangen in mijn video op de maat van de muziek kan laten lopen.

 

Anders gezegd

 

Ik heb tegenwoordig magix delux premium 17.

 

Ik wil hier van een hoop foto's een filmpje in maken, dan wil ik op een ander spoor een muziekje toevoegen.

 

Nu wil ik graag dat de overgangen automatisch op de maat van de muziek gaan lopen. Zodat ik dat niet per effect/plaatje apart zelf moet instellen.

 

Kan dit en zo ja hoe?

Reacties

RiViS schreef op 08.11.2010 om 21:20 uur

Ja, dat kan. Het is een heel verhaal en het staat beschreven in de Hulp functie.

Kik onder Hulp/ Assistenten en speciale functies/ Muzikale montage-aanpassing.

De Maatdetectie-assistent open je door te rechtsklikken op een audiofragment en dan te klikken op Maatdetectie-assistent.

 

groet,

Rijk

sterredag schreef op 08.11.2010 om 22:48 uur

Dan ben ik al een stap verder thx...

 

Maar nu ik zo ver bent dat er een maatdetectie heeft plaats gevonden. Staat daar nergens toegelicht hoe ik dan automatisch de overgangen er in krijg op die maat.

 

Ik heb wel de functie gevonden van muzikale montage aanpassing. 1 probleem, die trekt het nummer uit elkaar, dus behalve dat hij de afbeeldingen aanpast in positie, krijg ik gaten in mijn audiofragement zodra ik dit toepas.

 

Is hier een oplossing voor?

wama4040 schreef op 13.11.2010 om 11:35 uur

Zelf maak ik mijn montage op muziek volledig op de tijdlijn zo groot mogelijk uitgevouwen.

Aan de hand van de golfweergave begin ik dan met de montage.Maar ja, gebruik dit wel alleen voor intro's.

Een volledige film heb ik zo nog niet gemonteerd.

Een voor beeld hiervan kan U eens bekijken in volgende film:

 

 

Veel succes

sterredag schreef op 13.11.2010 om 12:45 uur

Ah, maar dan blijf je het dus handmatig doen en gaat het niet automatisch.

 

Ik zit wel dat bij het antwoord wat Rivis gaf, dat mijn muziek onderbroken wordt in stukjes met lege ruimte ertussen, hij wordt dus uit elkaar getrokken.

 

Klopt dat wel of ligt dat aan een instelling?