video importeren

Rens-Betten schreef op 14.02.2025 om 14:20 uur

Beste mensen, ik gebruik VDL2025 onder Windows 11. Bijv. een videobestand (MP4) is 45 min lang - Als ik deze via het import scherm op de tijdlijn zet, dan wordt er steeds 4 tot 5 minuten afgeknipt. Boven het monitor scherm staat dan "trimmen aktief". Uiteraard klik ik niet op de begin- en einde tekens [ ] maar op het pijltje schuin naar beneden om de hele film te importeren. Heb ik altijd met vele andere video's importeren zo gedaan. Werkte prima, tot voor kort. En juist bij het einde wil ik wat bewerken. Schuiven met [ of ] heeft geen effect, je kan niet verder als uiterst links of rechts op het monitorscherm. Omdat ik denk dat de melding Trimmen aktief met mijn probleem te maken heeft, wil ik graag weten hoe je dat dan uitzet. Helaas heb ik geen idee hoe dit ontstaan is. Her-installatie heeft ook geen effect gehad op dit probleem.

Wie zou mij een beetje op weg kunnen helpen naar een oplossing?

Reacties

Bol schreef op 14.02.2025 om 16:08 uur

@Rens-Betten

Hallo Rens,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkaar, maar het staat los van Magix Support.

Wanneer u een willekeurige MP4 bestand naar de tijdlijn sleep of het pijltje klikt, dan mag u boven in het previewscherm de tekst "trimmen actief" niet zien staan. "trimmen actief" ziet u alleen als u op dit teken klikt "[ ]".

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 14.02.2025, 16:10, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Rens-Betten schreef op 15.02.2025 om 12:33 uur

Hallo Rob, zoals ik al schreef, "[ ]" wordt zeker niet gekozen, alleen het pijltje naar beneden. Ik heb het nogmaals uitgevoerd, nu blijft "trimmen actief"weg, maar nog steeds missen de laatste minuten. Ik ben intussen achter het volgende gekomen. De orginele film is gemaakt met een codec VP9. Magix kent dat niet, zou ik QuickTime moeten installeren. Dat wil ik niet, dus heb ik met Vidcoder de film omgezet naar Mp4 met codec AVC en 29,97 fps. Dat ging prima, de totale tijdsduur is ongewijzigd. Gecontroleerd met afspelen via VLC, resultaat: komplete film Het gaat alleen niet goed als ik de geconverteerde film, dus met codec AVC, in Magix wil importeren. Niet omgezette MP4 bestanden geven dit probleem niet, de komplete film komt netjes op de tijdlijn. Zeer waarschijnlijk zie ik bij het omzetten wat over het hoofd, waardoor Magix de laatste minuten van de video afknipt.

Enig idee wat er bij mij fout gaat?

Gr. Rens

Bol schreef op 15.02.2025 om 13:26 uur

@Rens-Betten

Hallo Rens,

Dat Magix Video Deluxe een gemaakte film met de codec VP9 niet ondersteund, klopt helemaal. Door QuicTime te installeren zal uw film met de codec VP9 ook niet worden ondersteund. U zal uw film kunnen / moeten converteren met bv. HandBrake: Open Source Video Transcoder.

...Zeer waarschijnlijk zie ik bij het omzetten wat over het hoofd, waardoor Magix de laatste minuten van de video afknipt....

Hebt u al eens de Frametables opnieuw laten aanmaken? Zo niet, klik met rechtermuisknop op het beeldspoor en kies dan voor Frametable (nieuw) aanmaken....

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 15.02.2025, 13:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-