video framerate 23.98 i.p.v. 25

Erose schreef op 09.08.2024 om 23:05 uur

Ik heb een project in Video pro X16 waarbij ik objecten gebruik die werden opgenomen met een framerate van 23.98 i.p.v. 25. Mijn beeld hapert, en stopt zelf in het venster "bewerken" waardoor ik zelf niets meer kan afspelen en het project moet afsluiten en opnieuw opstarten om verder te kunnen werken. In een ander project met identieke instellingen maar met objecten met een framerate van 25 frames/sec heb ik dat probleem niet. Hoe kan ik dit verhelpen?

Reacties

Bol schreef op 10.08.2024 om 11:08 uur

@Erose

Hallo Eric,

Als u Pro X16 opstart, zet dan de framerate eens gelijk op 23.98fps en probeer het nog eens. 

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Erose schreef op 11.08.2024 om 01:50 uur

Dag Rob,

Ik heb dit reeds gedaan maar helaas zonder succes. Op het einde van sommige objecten (niet altijd) stopt het beeld en aangezien de start knop ( driehoekje) niet beschikbaar is kan ik het afspelen niet verder zetten. Als ik de cursor in het begin van het volgende object verplaats met een klik start soms het afspelen opnieuw (ook weer niet altijd)

bedankt, en groetjes,

Eric

Bol schreef op 11.08.2024 om 09:46 uur

@Erose

Hallo Eric,

Hebt u Pro X16 al eens op de standaardwaarden teruggezet? Zo niet, ga dan naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden.

U zou ook het video_pro_x.ini bestand kunnen verwijderen. Na verwijdering wordt dit INI bestand automatisch weer aangemaakt. Nu wordt ook Pro X16 op de standaardwaarden teruggezet en eventuele computerconfiguratiefoutjes hersteld.

Zie ook: Verborgen bestanden zichtbaar maken in Windows 10 | 11

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Erose schreef op 12.08.2024 om 12:21 uur

Dag Rob,

Ik ben er eindelijk in geslaagd om jouw aanbevelingen uit te voeren maar zie geen verbetering.

Groetjes,

Eric