Video export stopt na ongeveer 700 MB uitvoer

marmo schreef op 17.07.2017 om 22:57 uur

Video Deluxe Premium, Versie 16.0.4.102. Windows 10,

Ik heb een aantal maal geprobeerd een video met lengte van ongeveer 46 minuten te exporteren.

Video instellingen 1920 x 1080, 16:9 25 frames.

Als ik deze exporteer met HD kwaliteit 2, formaat MPEG 4 stopt de export na ongeveer 700 mb ( een minuutje of 8), en de tijdlijn is leeg. Tevens is het window te zien om een nieuw project of bestaand project te laden.

In windows energie beheer gechecked, deze staat op nooit in slaapstand gaan.

Ik dacht eerst dat het misschien een bug was dus het hele project weer opnieuw gemaakt. Ik heb de slide show maker gebruikt met muziek en diverse effecten. Geen resultaat.

Wie heeft een idee?

Groet, Martin

Reacties

mschagen schreef op 18.07.2017 om 20:31 uur

700mb is toevallig ook de omvang van een cd. Ik neem aan dat je de film als bestand hebt proberen op te slaan en niet naar een cd probeerde te branden?

Misschien helpt het als je een paar screenshots van je export instellingen post. Als het programma gecrasht was o.i.d dan is daarvan misschien iets in de Windows event - log of gebeurtenissen log te vinden. Eventueel moet je even op Windows 10 event log googlen om te zien hoe je die kunt bekijken.

marmo schreef op 18.07.2017 om 22:06 uur

Dank voor het antwoord. Ik gebruik de standaard uitvoer mogelijkheid rechts bovenin. Nou is het wel toevallig dat daar ook de CD of DVD uitvoer knop naast zit

.

Maar ook de  MPEG 4 Export mogelijkheid stopt op dezelfde wijze, na een minuutje of 8 exporteren

marmo schreef op 18.07.2017 om 22:51 uur

Net nog een export geprobeerd met MPEG 4 export instellingen zoals bovenstaande foto. De export is gestopt bij 543 Mb. Ik kan hem niet afspelen met VLC media player.

Ik ga van de week het project nogmaals proberen met VDL 2016 plus. kijken of het een PC instelling is of een programma setting on VDL 2017 premium. Ik heb met VDL 2016 nooit deze problemen gehad...

Voormalige gebruiker schreef op 19.07.2017 om 09:18 uur

Hallo Marmo,

Hebt u het project, dat u nu exporteert in VDL 365 versie 16.0.4.102, samengesteld in VDL 2016. Als dat zo is kan het zijn dat VDL 2016 en VDL 365 niet goed samenwerken. Zelf heb ik dit ook gehad. Het programma liep vast. Mijn filmbestanden zijn MTS bestanden.

Gebruikt u het Mainconcept?

Klik in het venster van Mpeg-4 op de reset knop en zet een vinkje bij "Videoeffecten op GPU berekenen".

Succes,

Rob

Aanvulling: 19-07-2017 om 15:30

Als uw project foutloos afspeelt op de tijdlijn van VDL 365, dan zou u het project eerst kunnen exporteren als een MXV bestand. Zet nu dit MXV bestand wederom op de tijdlijn van VDL 365 en probeer het nu te exporteren als Mpeg-4. Wel adviseer ik u om het vinkje bij "Videoeffecten op GPU berekenen" te plaatsen. De export zal sneller verlopen, omdat de video-effecten over de videokaart verloopt en de CPU ontlast.

mi-bo schreef op 19.07.2017 om 09:29 uur

Marmo,

Misschien een vreemde vraag,na verschillende antwoorden, waar komen de beelden vandaan

gr

Michael

Kees-Haremaker schreef op 19.07.2017 om 17:25 uur

Dank voor het antwoord. Ik gebruik de standaard uitvoer mogelijkheid rechts bovenin. Nou is het wel toevallig dat daar ook de CD of DVD uitvoer knop naast zit

.

Maar ook de  MPEG 4 Export mogelijkheid stopt op dezelfde wijze, na een minuutje of 8 exporteren

Hallo als ik het plaatje linksboven aanklik en ik kijk de onderste gegevens dan zie ik dat de verhouding precies andersom staat het hoogste getal is voor de breedte en het laagste getal voor de hoogte
wellicht heeft dit met de fout te maken.
Het is toch goed bij de hoogte leek het bij mij dat de 1 als een 2 leek
Dus het is toch goed.

Mvg Kees

marmo schreef op 21.07.2017 om 18:52 uur

Dank voor de antwoorden. Ik heb het project in VDL 2016 geladen en geëxporteerd in VDL2016 als MPEG4. Dat werkt goed. In Video Deluxe Premium, Versie 16.0.4.102 had ik de MPEG4 instelling  al op MainConcept gezet. Dat maakte niet uit. Ik kan mij vergissen maar de breedte en hoogte instellingen staan goed.

De beelden zijn foto's en videos van een Sony foto camera, maar eigenlijk nooit problemen mee gehad met VDL2016.

Ik heb nu geprobeerd om de export te doen als MXV bestand inVideo Deluxe Premium, Versie 16.0.4.102 . Dat lukt ook niet. Er wordt een begin gemaakt en na 1.6 Gb stopt de export en komt er een lege tijdlijn met de vraag welk project er geopend kan worden.

Wie heeft nog een idee voor dat ik alles maar opnieuw ga installeren? (alles is dus premium, plus, wat hitfilm en newblue video Essentials. Alles opnieuw downloaden en installeren dus).

Mvg Martin

Voormalige gebruiker schreef op 21.07.2017 om 19:41 uur

Hallo Martin,

Heb je al eens een nieuw project aangemaakt en deze als mpeg 4 geexporteerd? Zelf vermoed ik dat er in het MVP projectbestand fouten zijn geslopen. Een projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzigen etc. Het project kan in VDL216 wel goed doen, maar in VDL 365 niet. Als je nieuwe project wel goed geexporteerd wordt, dan is VDL 365 goed geinstalleerd!!

Groet,

Rob

marmo schreef op 22.07.2017 om 10:02 uur

Dank voor de antwoorden. Ik heb een nieuw project aangemaakt (poging3) met dezelfde foto's en film bestanden in VDL Premium, en ja hoor, ik kan deze exporteren als MPEG. Geen idee wat er fout gegaan is. Ik had notabene al eerder een poging 2 gedaan en die ging ook niet. Vreemd dat het project bestand in VDL2016 wel gaat inclusief de "fotoranden" effecten die daar helemaal niet inzitten.

Ik ga nog eens wat andere projecten maken om te checken.

Dank voor de ondersteuning, Groet, Martin

Voormalige gebruiker schreef op 22.07.2017 om 10:59 uur

Hallo Martin,

Ik heb wel het antwoord op: "Vreemd dat het project bestand in VDL2016 wel gaat inclusief de "fotoranden" effecten die daar helemaal niet inzitten."

Zoals ik al schreef, bestaat het MVP projectbestand alleen maar uit verwijzingen, configuraties etc..

Als je een filmproject, die je hebt aangemaakt in VDL 365 (2017), op de tijdlijn van VDL 2016 zet, blijven alle verwijzingen intact. Het projectbestand gebruikt de fotoranden, die niet in VDL 2016 zitten, uit de desbetreffende map van VDL 365 (2017). Je kan een MVP projectbestand openen in het kladblok van Windows en je ziet wat ik bedoel. zie afbeelding

Groet,

Rob

mi-bo schreef op 22.07.2017 om 15:59 uur

Hallo Martin,

zoals U heeft omschreven komen de bestanden van een Sony Foto camera.

Ik weet niet of de bestanden nog op of in de camera staan, sluit de Camera eens aan ( de Sony installatie moet wel op de Pc staan ) op de Pc start MAGIX vdl op en gebruik de camera als harde schijf en van daaruit de ( video & beelden ) importeren.

Dit is via een andere weg, met misschien een beter resultaat

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 22.07.2017 om 19:12 uur

Hallo Marmo,

Als je een juiste beoordeling c.q. een vergelijking wilt doen, zou je eerst een nieuw project moeten aanmaken, zoals je altijd doet. Als blijkt dat je nog niet kan exporteren, kan je altijd nog wat bovenstaand beschreven staat uitvoeren.

Groet,

Rob

marmo schreef op 24.07.2017 om 19:32 uur

Ik heb een nieuw project gemaakt met foto en film bestanden. Geëxporteerd als MPEG4. Dat werkte wel. Echter met onderstaande onderbreking.

Nooit eerder dit probleem gehad. Hardware versnelling vervolgens geactiveerd. NVDIA GTX760 laatste driver geïnstalleerd. Daarna niet meer gezien. De foutmelding kwam wel op het moment dat er een collage uitgevoerd werd in het project. Nooit eerder meegemaakt met VDL2016.

marmo schreef op 24.07.2017 om 19:42 uur

Alsof de duvel er mee speelt. De fout melding treedt net op bij alleen afspelen:

Hardwarematige versnelling was ingeschakeld bij programma instellingen

Voormalige gebruiker schreef op 24.07.2017 om 19:51 uur

Hallo Marmo,

Ik had dit kunnen weten. Zie: https://www.magix.info/nl/forum/mpeg4-exportmodule--1191204/#ca1327775

Groet,

Rob

Ps. Zie ook mijn antwoord van 19-07-2017 om 9:18uur. Hier staat geen van beide hardware versnellingen aangevinkt.

marmo schreef op 25.07.2017 om 19:59 uur

Hoi Rob, dank voor je antwoord. Als eerste heb ik de hardware versnellingen uitgezet. Dit maakte niet uit.

Opzoek gegaan waar het precies fout gaat. Dit is bij Collage >9 obj. 01. Vervolgens dezelfde  9 foto's genomen en gebruikt in VDL2016. Collage >9 obl. 01 erop los gelaten en dat gaat probleemloos.

Nog een kanttekening, de foutmelding wordt éénmaal weergegeven. Wanneer je hem weg klikt komt hij niet meer te voorschijn. Pas na opnieuw opstarten van VDL premium 2017 verschijnt de foutmelding op het zelfde moment, bij de bewuste collage dus.

Voor alle zekerheid programma instellingen teruggezet naar standaard waarden, maar dat bracht geen soelaas.

Ik denk dat ik dit maar eens bij Magix support ga melden. Ik vermoed een SW bug.

Groet,

Martin

Voormalige gebruiker schreef op 25.07.2017 om 20:34 uur

Hallo Martin,

Je heb gelijk, dit is een bug. Ik heb het probleem kunnen reproduceren in:

1. Video Deluxe Premium, Versie 16.0.4.102
  2. Video Pro X, versie 15.0.4.171
  3. Magix Photostory, versie 16.1.4.36

Ik heb een project aangemaakt, in de bovengenoemde Magix programma's, met 10 foto's en dan Collage >9 obj. 01 toepast. Bij het afspelen op de tijdlijn krijg ik deze foutmelding te zien:

afbeelding 1

Wanneer ik een van de genoemde Magix programma opstart en kijk bij de programma instellingen dan zie ik dat de videomodus staat op: "Standaardmodus(hardwareversnelling Direct3D)"

afbeelding 2

Als ik op Ok (zie afbeelding 1) klikt, dan verander de videomodus in "Compatibiliteitsmodus...."

afbeelding 3

Groet,

Rob

PS. Als het project wordt geëxporteerd, wanneer de Compatibiliteitsmodus is ingeschakeld, dan is de export Oké.

Voormalige gebruiker schreef op 26.07.2017 om 10:28 uur

Hallo Martin,

Ik heb de foutmelding, via dit filmpje, visueel gemaakt.

Groet,

Rob

PS. Ik heb de laatste drivers voor mijn videokaart gedownload. Volgens mij ligt het hier niet aan, want in VDL 2016 gaat alles goed.

marmo schreef op 26.07.2017 om 18:30 uur

Dank voor het filmpje. Ik het bij Magix support gemeld met vermelding van dit forum item. Groet, Martin.