Video Easy geeft niet aan hoeveel minuten film er op een DVD past

Jip62 schreef op 04.11.2010 om 13:24 uur

Zojuist Video Easy HD aangeschaft, na succesvol de demo te hebben getest > ik ben een van de mensen die een stapel oude video's heeft liggen die gedigitaliseerd en op DVD gezet moeten worden.

Vooral bij die VHS banden met veel verschillende losse stukjes en meerdere banden is Video Easy echt ideaal, inladen in het programma, in stukken knippen (of automatische scene-detectie) en dan de losse stukken waar nodig ietsje inkorten of snel verbeteren, even sorteren en branden maar.

 

Nu de vraag: na het inladen van 4 kleine analoge (VHS) mini- tapes  van ong. 35 minuten had ik na bewerking 139 minuten film in het project van Video Easy geladen > de film is op DVD gebrand op DVD kwaliteit en paste op een DVD, doch de kwaliteit was minder dan die van het project.

 

Video Easy geeft NIET aan hoeveel er WEL op een DVD kan ( ZONDER kwaliteitsverlies) of zie ik iets over het hoofd.

 

(Dit is wel het geval als je een project wilt archiveren op DVD, dan wordt wel weergegeven hoeveel van de capaciteit van de DVD wordt benut.)

 

Gaarne een antwoord

Reacties

mi-bo schreef op 04.11.2010 om 13:53 uur

Beste,

de beste kwaliteit is niet meer dan een uur op een dvd zetten, is het project klaar, ga naar film voltooien, klik dan DVD & Blu-ray aan, nu klikt u dvd aan, dual-layer kan ook, klik op branden, hier geeft u aan waar het opgeslagen moet worden, om evt later een copy te maken, er gaat nu nu een scherm open, DVD branden klik encoder-instellingen aan, en als u daar bij de bitrate het naar 8700kbit/s schuift ziet u hoeveel film er op een dvd past in zeer goede kwaliteit,

succes.