Video Deluxe MX export video niet in 16:9

mvwier2 schreef op 21.07.2012 om 11:25 uur

Met Video Deluxe MX (Movie Edit Pro MX de laatste versie) als je een 16:9 video
als 16:9 wil exporteren dan gebeurt dat in 4:3. Terwijl de video wel in
16:9 wordt weergegeven in VDL. Hoe kun je ervoor zorgen dat de video wel in 16:9
wordt geexporteerd zoals het hoort?

Reacties

bobbiaan schreef op 21.07.2012 om 11:34 uur

Beste.....,

Als je beeld materiaal importeerd op de tijdlijn in een project, geeft het programma aan wat de gegevens van de beelden zijn en wordt gevraagd om daar het project op aan te passen ja of nee. Op dit moment zou het al in orde moeten zijn want als je opnamen bv 16x9 zijn wordt de preview monitor daarop aangepast.

Verder kan je aangeven als je vanuit "bestand" dan "exporteren"een keuze aangeven waar en in welke kwaliteit het project moet worden opgeslagen.

Suc6

Bobbiaan

mi-bo schreef op 21.07.2012 om 15:50 uur

Beste,
ter aanvulling van Bobbiaan.
Als U Het programma opstart, wordt gevraagd wat U wilt doen, hier geef U al aan dat het project geïmporteerd moet worden 16:9.
dan kunt u ook aangeven of het 720:576 of 1440:1080 of 1920:1080 moet zijn.
succes.

mvwier2 schreef op 21.07.2012 om 16:17 uur

Beste,
ter aanvulling van Bobbiaan.
Als U Het programma opstart, wordt gevraagd wat U wilt doen, hier geef U al aan dat het project geïmporteerd moet worden 16:9.
dan kunt u ook aangeven of het 720:576 of 1440:1080 of 1920:1080 moet zijn.
succes.

Ja, dat heb ik dus ook gedaan. Ik heb bij het aanmaken van het project aangegeven dat het 16:9 moet zijn en dat is het ook en bij het exporteren dat het 16:9 moet zijn maar toch is het resultaat van de export 4:3 dus een bug zou ik zeggen. Dus hoe kan ik om de bug heen werken?

mi-bo schreef op 22.07.2012 om 12:10 uur

beste,

heeft u de recente update op Uw Pc staan, want er zit in dit verhaal geen bug in het pakket,

succes.

mvwier2 schreef op 22.07.2012 om 12:39 uur

beste,

heeft u de recente update op Uw Pc staan, want er zit in dit verhaal geen bug in het pakket,

succes.

Ja, ik heb de meest recente versie (11.0.4.4) en alhoewel nu in het programma de 16:9 goed weer wordt gegeven gaat het bij export nog steeds naar 4:3, dus fout. Dus het is wel iets beter dan de eerdere versies maar ook in de meest recente update zit een bug.

Cinecor schreef op 24.07.2012 om 09:04 uur

Voor het exporteren van een gemonteerde film uit een filmproject naar de harde schijf kunt u het beste gebruik maken van het menu. Dus: Bestand>Film exporteren. U krijgt dan een keuze in welk formaat u wilt opslaan. Als u die keuze maakt komt er een venster waarin de instellingen kunnen worden aangegeven.  Eén daarvan is de beeldverhouding. Controleer echter ook altijd even of de andere instellingen goed staan.

Advies: De knop "Exporteren" helemaal rechts in de menubalk nooit gebruiken!  Hier kan nauwelijks iets worden ingesteld en de toelichting daarop werkt verwarrend. Onduidelijk waarom dit in het programma zit, het voegt niets toe. Via het menu zijn alle exportmogelijkheden te bereiken.

Succes! En laat even weten als het gelukt is.

lucky_me schreef op 24.07.2012 om 10:51 uur

Hallo

Nog even ter aanvulling.

Ik kan niet nagaan welke  export je koos maar bij bepaalde expotformaten (bijvoorbeeld MPEG4 h.264) kan je in het hoofdvenster reeds de beeldverhouding op 16:9 plaatsen.  Wanneer je echter bij formaatbeschrijving op "geavanceerd" klikt en daarna op "geavanceerde videoinstellingen" zie je in het tapblad "main settings" onder aspect ratio nog een formaatinstelling. Staat deze op 16:9? Ik heb dit probleem ook eens gehad en bij mij zat de oplossing hier.

ps; indien je instellingen aanpast moet je wel steeds op "toepassen" drukken anders worden ze niet gevolgd.

succes

Luc

mvwier2 schreef op 24.07.2012 om 11:15 uur

Hallo

Nog even ter aanvulling.

Ik kan niet nagaan welke  export je koos maar bij bepaalde expotformaten (bijvoorbeeld MPEG4 h.264) kan je in het hoofdvenster reeds de beeldverhouding op 16:9 plaatsen.  Wanneer je echter bij formaatbeschrijving op "geavanceerd" klikt en daarna op "geavanceerde videoinstellingen" zie je in het tapblad "main settings" onder aspect ratio nog een formaatinstelling. Staat deze op 16:9? Ik heb dit probleem ook eens gehad en bij mij zat de oplossing hier.

ps; indien je instellingen aanpast moet je wel steeds op "toepassen" drukken anders worden ze niet gevolgd.

succes

Luc

Ik gebruik het menu om te exporteren en dan avi bestand en dan als codec Xvid. Bij de geavanceerde videoinstellingen heb je niet de mogelijkheid om de aspect ratio in te stellen. Dus zou het de aspect ratio moeten gebruiken van 16:9 die ik gebruik in het hoofd export scherm voor avi maar om een of andere reden gebruik ie die instelling niet. Als ik in een ander programma de video converteer naar 16:9 avi met als codec Xvid dan werkt het wel. Dan is de video wel in 16:9. Het ligt dus niet aan de codec dat een 16:9 instelling niet wordt meegenomen door VDL maar het is echt een bug.

lucky_me schreef op 24.07.2012 om 14:00 uur

Hallo terug

vermoedelijk staat de oplosssing voor jouw probleem hier: https://support2.magix.com/customer/nl/node/114030

Ik heb het net geprobeerd.

opnieuw op "geavanceerd" onder formaatbeschrijving. Kies de Xvid MPEG-4 codec. Klik op configuratie. Onder  neem je Xvid HD1080. Klik op "more" en kies tapblad "aspect ratio". kies je 16:9

Ik liet, bij wijze van proef, een export lopen in avi met codec xvid. Geen probleem met het formaat. Het is dus zeker geen bug maar een kwestie van de juiste instellingen.

mvg

Luc

mvwier2 schreef op 24.07.2012 om 20:04 uur

Hallo terug

vermoedelijk staat de oplosssing voor jouw probleem hier: https://support2.magix.com/customer/nl/node/114030

Ik heb het net geprobeerd.

opnieuw op "geavanceerd" onder formaatbeschrijving. Kies de Xvid MPEG-4 codec. Klik op configuratie. Onder  neem je Xvid HD1080. Klik op "more" en kies tapblad "aspect ratio". kies je 16:9

Ik liet, bij wijze van proef, een export lopen in avi met codec xvid. Geen probleem met het formaat. Het is dus zeker geen bug maar een kwestie van de juiste instellingen.

mvg

Luc

Het is nu opgelost. De video export werkt. Je hebt gelijk het is geen bug maar een kwestie van instellingen.  Heel erg bedankt voor je hulp.