Reacties

mi-bo schreef op 26.04.2022 om 11:51 uur

@fabienne.rob

Beste Rob.

Als ik het goed lees is Uw probleem dan toch opgelost .

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVDL

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Bol schreef op 26.04.2022 om 12:42 uur

@fabienne.rob

Hallo Rob,

Zie eens deze link: draaiende beelden.

Met vriendelijke groet,

Rob (FM)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 28.04.2022 om 11:44 uur

@fabienne.rob,

Rob,

Fijn om te te zien door mijn antwoord als oplossing aan te merken, dat uw probleem is opgelost. Succes met het samenstellen van uw films.

Groet,

Rob (FM)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 22.05.2022 om 13:30 uur

@fabienne.rob

Beste Rob.

Gisteren een Communi gefilmt met mijn Mobiel, alles netjes horizon taal, een keer heeft iemand anders mijn Mobiel gebruikt en zag tot mijn verbazing dat de beelden op zijn kop stonden, dit in MVDL 2022 geïmporteerd en omgedraaid en zag dat het 9:16 was .

Dit kon ik niet direct veranderen naar 16:9.

Opgenomen filmpje als 4:3 opgeslagen, via bestand, opslaan in, daarna weer op de tijdlijn gezet, kon het daarna wel veranderen naar 16:9 en was mijn probleem opgelost.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

 

Bol schreef op 23.05.2022 om 00:31 uur

@fabienne.rob

Hallo Rob,

Volgens mij is / was uw probleem van een geheel ander kaliber in VDL 2021. Bij u, maar ook bij mij was het zo, dat als je een verticaal Mp4 filmpje opgenomen met een telefoon op tijdlijn van VDL2021 zette, dat dan alle andere horizontale MTS filmfragmenten daarna verticaal werden weergegeven. Als je de MTS filmfragmenten horizontaal had geroteerd op tijdlijn en het MVP projectbestand had weggeschreven en op een later tijdstip opnieuw op de tijdlijn plaatste, alle horizontale MTS filmfragmenten weer verticaal werden weergegeven. Uw en mijn probleem kan (nog) niet reproduceren in VDL 2022 versie 21.0.2.138. Mocht ik het alsnog dir probleem kunnen reproduceren in VDL 2022 dan laat ik het u weten.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

fabienne.rob schreef op 23.05.2022 om 11:10 uur

Dag Rob,

Ik heb alle smartphone opnames eruit gehaald en het probleem was opgelost.

Is misschien niet de ideale oplossing, maar voorlopig de beste.

 

In ieder geval, iedereen bedankt voor de feed-back en hulp!!

 

Vriendelijke groeten,

Rob De Decker

Bol schreef op 23.05.2022 om 11:36 uur

@fabienne.rob

Hallo Rob,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Uw oplossing was mij bekend. Maar als u toch een filmpje van uw telefoon wenst te gebruiken, doe dan eens het volgende:

  • maak dan een tijdelijk filmblad aan, die u later weer kan verwijderen.
  • zet uw telefoonfilmpje (verticaal) op het tijdelijke filmblad
  • exporteer nu het telefoonfilmpje b.v. als een 1920x1080 MP4 bestandje
  • deze wordt nu het als een 16:9 MP4 bestandje geëxporteerd
  • u ziet dan wel aan linker- en rechterkant een zwarte balk

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.05.2022, 12:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-