Video Deluxe 2018 Geluid werkt NIET na installeren-Slechts 1 x gewerk

rudy-mylle schreef op 05.03.2018 om 09:05 uur

Ik werk met Video de luxe 2015 plus en wilde iets meer verbeteren dus,Ik heb een nieuw programma gekocht Video-de Luxe plus 2018 -versie 1 met een pluspakket -GEEN DOWNLOAD VERSIE maar met bijgeleverde CD, ik werk met een HP computer Model compacq 6300 SFF - proccessor intel(r)core(tm)i5-3470cpu@3.20ghz -geinstallerd geheugen 4 gb -64 bitbesturingsysteem -Windows 7

Ik heb het programma correct geinstaleerd ,mijn computer agesloten en terug opgestart, alles zag er goed uit en werkte prima , ik heb 1 project volledig kunnen afwerken met geluid enzovoort ,zo als het hoort.

Mijn 2é project -op een andere dag- na opnieuw opstarten liep echter anders , na inbrengen van een film , zoals ik al honderden keren heb gedaan zegt hij onmiddelijk: Om deze audiofunctie te kunnen gebruiken heeft u een uitbreidingspakket nodig.Wilt u het uitbreidingspakket nu gratis downloaden. (deze vraag verschijnt in een kader)

ik druk op downloaden , hij probeert en bijna onmiddelijk verschijnt opnieuw in een kader: Fout bij het downloaden van het pakket.herhaal dit proces later. ...ik druk op Ok ...en dan begint een cirkeltje te draaien met ...even geduld... ik heb dit proces zeker 5 min laten duren ,is efkes gestopt ,ik kijk of het werkt , neen het start met opnieuw te draaien...na 10 min stilgelegd.

Dit heb ik opnieuw geprobeert , ook na het afzetten van de computer en opnieuw opstarten.

Ik was al heel gelukkig toen het programma onmiddelijk werkte en de voordelen die erin zaten daar was ik ook wel blij mee , nu blijkt deze aankoop volledig waardeloos ik kan geen enkel project met Geluid meer afwerken.

2jaar geleden heb ik hetzelfde gfenomeen voorgehad met een updateprogramma ,ook proberen hulp te krijgen en het toen gewoon aan de kant gelegd ,daarom was ik wel heekl blij ,maar van korte duur dat dit nieuwe pragramma werkte.

Kan iemand mij helpen aub. rudy.mylle@telenet.be

Reacties

mi-bo schreef op 05.03.2018 om 09:33 uur

Rudy- mylle,

Vanuit gaand dat U een online pakket heeft gekocht,

U heeft het pakket geïnstalleerd, ook geactiveerd en online geregistreerd.

Heeft U na het installeren van het pakket ook via hulp extra inhoud installeren gedaan.

Vermoedelijk zullen dan Uw problemen zijn opgelost.

Groeten,

Michael

rudy-mylle schreef op 05.03.2018 om 09:51 uur

Danku wel voor het antwoordje , is geen downloadversie (zou ik nooit doen) alles werd correct geinstalleerd , vergeet niet dat het heft gewerkt . groetjes Rudy

mi-bo schreef op 05.03.2018 om 10:08 uur

Rudy,

Ik zie dat Uw oproep mail is gewijzigd, en dat er een dvd bij is geleverd.

Het is mogelijk dat de eerste keer alles direct zo stond als het is geïnstalleerd zonder problemen.

Mijn voorstel dvd in de dvd driver doen het MAGIX programma opnieuw installeren, dan optie herstellen.

Daarna via hulp online actualiseren, dan heeft u direct de laatste nieuwe download en zijn alle extra functies geinstalleerd

groeten

Michael

rudy-mylle schreef op 05.03.2018 om 10:20 uur

Oke Michael , zal ik zeker eens proberen (;-)

mi-bo schreef op 05.03.2018 om 10:22 uur

Rudy,

Graag gedaan, en veel montage plezier

Groeten

Michael

Bol schreef op 05.03.2018 om 10:41 uur

Hallo Rudy,

Ik weet niet of dit de oplossing is maar je zou het kunnen proberen om audiopack2016 te installeren. Te downloaden bij Magix. https://support2.magix.com/customer/nl/download/audiopack2016

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

rudy-mylle schreef op 05.03.2018 om 12:06 uur

Sorry ...werkt ook niet ,zelfs na heropstarten...heb ook herstel programma probeert (:-(

rudy-mylle schreef op 05.03.2018 om 12:19 uur

De Chat werd onderbroken ,daarom iets later geantwoord , in iedere geval al bedankt voor de moeite die jullie doen ,Michael en Rob ....smakelijk eten

Bol schreef op 05.03.2018 om 16:40 uur

Hallo Rudy,

Ik vind het jammer, dat de aangereikte oplossingen niet hebben geholpen. Zelf gebruik ik nooit meer de DVD versie. Maar altijd de downloadversie.

Waarom probeert u het niet eens; de download versie.

• verwijder de geïnstalleerde CD versie van uw PC
  • ga naar: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ (inloggen verplicht)
  • klik op mijn producten en zoek Video Deluxe Premium of Plus op en download hiervan het installatieprogramma.
  • Als u VDL 2018 op deze manier geïnstalleerd heeft, ga dan naar Hulp / online actualiseren en doe ook extra inhoud installeren

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.03.2018, 17:23, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

rudy-mylle schreef op 05.03.2018 om 17:28 uur

Okee Rob , zal ik morgens eens proberen (;-) groetjes en bedankt voor den tip

Rudy

rudy-mylle schreef op 06.03.2018 om 13:45 uur

Hallo Rob,

Ik heb precies uitgevoerd wat je voorstelde, eerst het programma verwijdert ,dan naar het servicecenter om het programma de downloaden ,alles ging perfect ,het neemt wel een tijd in beslag maar alles ging feilloos ,toen ik extra inhoud wilde downloaden bleek dit reeds aanwezig te zijn en zette ik dit stop. IK kon direct het programma starten en dit werkte prima ,ik testte enkele nieuwe dingen uit in 2 projecten met geluid die ik volledig kon afmaken.

Ik startte een 3e poging en het was weer hetzelfde liedje ,mijn euforie was van korte duur.

Ik probeerde nog eens via hulp extra inhoud te instaleren , hij deed dit en toonde dat hij de downloads had “hersteld” . Op het einde bleef nog iets openstaan : MPEG 4-Codec (Main Concept)

Ik probeerde dit te downloaden maar hij zegt: Fout bij het downloaden van het pakket.Herhaal dit proces later. Dit heb ik herhaaldelijk geprobeerd ook na het afsluiten en heropstarten van de computer.

Ik ben dus ten einde raad wat dit probleem betreft , gelukkig kan ik verder werken met mijn oud programma 2015plus ,maar als je de nieuwe hebt geproefd  ......(L

Hieronder enkele screenshots , ik heb eerder deze week al een mail gestuurd naar Magix supprt , ik hoop dat ze daar reageren.

Komt het programma in conflict met iets anders , ik weet het niet ????

mi-bo schreef op 06.03.2018 om 14:04 uur

Rudy,

MPEG 4-Codec (Main Concept) heeft u niet nodig het zit namelijk al in MAGIX vdl 2018 Plus, deze optie gewoon vergeten

groeten

Michael

rudy-mylle schreef op 06.03.2018 om 14:22 uur

dacht ik ook ,maar ja je probeert toch eens ééé

Bol schreef op 06.03.2018 om 14:56 uur

Hallo Rudy,

U schrijft: "Toen ik extra inhoud wilde downloaden bleek dit reeds aanwezig te zijn en zette ik dit stop". U had dit beter niet kunnen doen. Tijdens het installeren wordt bekeken of ook deze downloads nog goed geïnstalleerd zijn, zo niet dan worden deze hersteld.

Wat betreft het Main Concept is het verstandig om deze te installeren en te gebruiken als u een NVDIA videokaart in de PC heeft zitten. Hierdoor zal, als u een project exporteert, sneller verlopen.

Wat mij ook opvalt is, dat bij u het previewscherm rechts en de Mediapool links staat. Mijn advies zou nu zijn, zet eens alle programma instelling op de standaardwaarde terug. Ga naar: Bestand / instellingen / programma-instellingen.....

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.03.2018, 14:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 06.03.2018 om 15:06 uur

Hallo Rudy,

Hier nog een opmerking t.a.v. het MainConcept. Wanneer VDL 2018 opnieuw wordt geïnstalleerd, moet je ook deze opnieuw downloaden en installeren.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.03.2018, 15:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

rudy-mylle schreef op 06.03.2018 om 16:45 uur

Hallo Rob ,

Ik heb dus gedaan zoals je zei  op instellingen en dan programma-instellingen op standaardwaarden zetten. Hij heeft dan ook alles weer zelf gedownload en hersteld , geprobeerd werkte niet , ik heb dan ook via hulp proberen Mp4 Codec te downloaden , en dit lukt dus aan geen kanten , bij jou gaat dit schijnbaar probleemloos bij mij iedere maal hetzelfde antwoordje: Fout bij het downloaden van het pakket......ik denk moest dit hier lukken dat het systeem zou werken , de vraag is dus wat is de oorzaak dat dit “pakket” bij mij niet wil downloaden ?????

mi-bo schreef op 06.03.2018 om 17:28 uur

Rudy,

hier een omschrijving over Mpeg4- MainConcept Codec, dit is een reactie vanuit Duitsland.

Beste MAGIX gebruikers,

een reactie voor U van de Technischer Support NL/BE / Supportmanager uit Duitsland.

Mpeg4-Mainconcept codec.

Deze is dus gratis wanneer deze reeds op betreffende computer al geactiveerd is. Bijvoorbeeld omdat er nog een Video Deluxe 2014 op staat waarin deze de standaard encoder is, of omdat deze reeds in bijvoorbeeld de 2016 al eens geactiveerd was.In de andere gevallen kost deze 4,99 Euro...

Heb je dus een nieuwe computer zonder iets erop, en je installeert Video deluxe 2017 of 2018, en je wilt dan de Mainconcept Mpeg4 activeren, dan kost dit 4,99 Euro. Heb je een oudere Video deluxe versie van voor 2015, dan kun je proberen die versie te installeren, daarin dan de Mpeg4 te activeren (wat daarin gratis is), en dan zal deze daarna ook in de 2017 of 2018 versie gratis geactiveerd kunnen worden. Om die 4,99 te besparen moet je dus de oude versie installeren en daarin de mpeg4 activeren.

Heb je nu eerder ooit die Mainconcpet Mpeg4 gekocht (bijvoorbeeld in de 2015 versie), dan heb je ook recht op gratis activatie, maar dat kan alleen via een bestelnummer wat je toen gekregen hebt. Dat heeft natuurlijk niet iedereen meer, en dan moet even contact met de klantenservice opgenomen worden, dan kunnen wij het alsnog handmatig activeren wanneer wij de ComputerID van die activatie krijgen (activeren via Post/Fax bijvoorbeeld).

Opmerking: Nogmaals, die Mainconcept is niet noodzakelijk voor mpeg4-encoderen, het is alleen een extra encoder voor diegene die de Intel Quicksync niet willen gebruiken om wat voor reden dan ook.

ik hoop dat dit zo duidelijk is.

Groeten

Michael

Bise schreef op 06.03.2018 om 17:44 uur

Kan Michael mij even uitleggen wat Intel Quicksync is en wat het doet enz... want zo gaat er een wereld van onbegrip voor me open. Ergo, binnenkort krijg ik een compleet nieuwe PC waar ik 2018 (via DVD) ga installeren. Als blijkt dat ik dan €4.99 moet betalen...dan...

rudy-mylle schreef op 06.03.2018 om 18:02 uur

Hallo Michael, Ik heb er 4.99 euro voor over als ik mijn programma daarmee kan gebruiken , schijnbaar zou het mogelijk zijn dat mijn probleem daar ligt , hoe schaf ik dat aan en hoe installeer ik dit dan best ? grtj Rudy

mi-bo schreef op 06.03.2018 om 18:03 uur

@Bise,

Wat hierboven omschreven staat om 17.28 uur komt van "de Technischer Support NL/BE / Supportmanager uit Duitsland".

Heeft U een goede montage machine laten bouwen, is aankoop van " Mpeg4- MainConcept Codec " overbodig.

Wilt U meer info hebben over wat Intel Quicksync als voordeel heeft met Uw nieuwe Pc, kunt U het beste contact opnemen met Technisch support van MAGIX dan kunnen zij een systeem check voor U maken.

https://support2.magix.com/customer/index.php

Groeten

Michael

wijziging aangebracht i.v.m tijd melding

mi-bo schreef op 06.03.2018 om 18:16 uur

Rudy,

Heeft U nog geen reactie van MAGIX support gekregen, is het niet beter om een reactie af te wachten.

Hoe gaat het aanvraag van "Mpeg4- Mainconcept Code "

MainConcept MPEG 4- Codec en MainConcept MPEG 2 - codec gratis worden geïnstalleerd.

In MAGIX vdl 2017 & 2018 is na registreren van het product gratis MPEG 2 -codec & MPEG 4 - codec.

Voor MainConcept MPEG 4- codec moet € 4,99 worden betaald.

Na invullen activering code die per mail wordt toegezonden na betaling wordt programma ontlokt.

dit staat ook omschreven in Handboek ( PDF ) op pagina 344 MPEG-4 (MainConcept) gratis activeren.

m.a.w MPEG-4 codec is gratis, en voor MainConcept moet worden betaald.

Groeten

Michael

Bol schreef op 06.03.2018 om 18:30 uur

Hallo Rob ,

Ik heb dus gedaan zoals je zei  op instellingen en dan programma-instellingen op standaardwaarden zetten. Hij heeft dan ook alles weer zelf gedownload en hersteld , geprobeerd werkte niet , ik heb dan ook via hulp proberen Mp4 Codec te downloaden , en dit lukt dus aan geen kanten , bij jou gaat dit schijnbaar probleemloos bij mij iedere maal hetzelfde antwoordje: Fout bij het downloaden van het pakket......ik denk moest dit hier lukken dat het systeem zou werken , de vraag is dus wat is de oorzaak dat dit “pakket” bij mij niet wil downloaden ?????

Hallo Rudy,

Waarom jij een foutmelding krijgt is mij niet duidelijk. Dit kan liggen aan het internet, Windows of Magix. Als je mijn venster goed leest, lees je dat mijn programmapakket "Mainconcept MPEG-4 succesvol is gedownload. Ik klik dan op OK en op sluiten. Nu moet ik deze alleen nog activeren. Kijk eens of u het mainconcept wel kan activeren?

Dit doe je zo:

• Druk op "Y"
  • ga naar het tabblad "Import/export"
  • zet de de Favoriete codec voor import en export MPEG-4 van "standaard" naar "Mainconcept" en klik op OK.
  • Nu moet je VDL afsluiten en opnieuw opstarten om deze actief te maken.

Dit heeft niets te maken met het aanschaffen van het Mainconcept ad: € 4,99. Want als dat zo zou zijn, dan zou u een gelijksoortig scherm te zien moeten krijgen voor MPEG-4 om deze te kunnen aankopen.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 06.03.2018 om 18:39 uur

@Bise,

Wat hierboven omschreven staat om 17.28 uur komt van "de Technischer Support NL/BE / Supportmanager uit Duitsland".

Heeft U een goede montage machine laten bouwen, is aankoop van " Mpeg4- MainConcept Codec " overbodig.

Wilt U meer info hebben over wat Intel Quicksync als voordeel heeft met Uw nieuwe Pc, kunt U het beste contact opnemen met Technisch support van MAGIX dan kunnen zij een systeem check voor U maken.

https://support2.magix.com/customer/index.php

Groeten

Michael

wijziging aangebracht i.v.m tijd melding

Hallo Bise,

Wat voor een Videokaart heeft u in uw nieuwe PC. Als dit NVIDIA kaart is heeft het Mainconcept weldegelijk zin. Als u een Intel HD kaart heeft, dan is het zelfs af te raden om het Mainconcept te activeren, omdat intel Quicksync dan een betere keuze is.

Zie: https://www.intel.com/content/www/us/en/architecture-and-technology/quick-sync-video/quick-sync-video-general.html

Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik dat wel.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.03.2018, 18:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

rudy-mylle schreef op 06.03.2018 om 18:50 uur

Hoi Rob , ik geraak niet verder , schijnbaar een openingsvenster tekort ??