Reacties

RiViS schreef op 11.01.2016 om 15:09 uur

Hallo Eddy,

We hebben wat meer gegevens nodig:

- welke processor zit er in je computer?

- welke videokaart? en is deze up to date? (nieuwste driver)

- welke windows versie?

Upgrade wil bij Magix zeggen dat je een volledig nieuwe versie installeert, Het oude programma blijft dan gewoon staan en dat kun je ook nog gebruiken, maar niet tegelijk met het nieuwe! 

groet,

Rijk

eddy.verelst4 schreef op 11.01.2016 om 21:47 uur

Beste Rijk,

Hartelijk dank voor uw antwoord, hierbij de gevraagde gegevens:

- welke processor zit er in je computer? = Intel Core I5

- welke videokaart? en is deze up to date? (nieuwste driver) = NVIDIA GeForce GT 330M laatste versie

- welke windows versie? Upgrade naar Windows 10 (vanuit windows 7)

mvg,

Eddy Verelst

RiViS schreef op 12.01.2016 om 12:32 uur

Hallo Eddy,

Zo te zien zou dat moeten lukken, al is de i5 niet de meest aangewezen processor voor videomontage (i7 zou beter zijn), maar dat hangt ook van je basis film materiaal af, daarom heb ik nog  een aanvullende vraag: wat is het basismateriaal? HD? UHD? geef zo mogelijk de pixels aan (...x... px) .

Wordt er bij die i5 processor ook een volgnummer en een frequentie genoemd? (... GHz)

groet,

Rijk

eddy.verelst4 schreef op 15.01.2016 om 13:08 uur

Beste Rijk,

Hierbij de gevraagde gegevens:

Intel(R) Core(TM) i5 CPU M520 @ 2.40GHz  Ram 4.00GB 64-bits besturingssysteem

Resolutie films : 1280 x 720

Het is wel raar dat het in de oudere versie ( video deluxe 16 plus) wel goed werkt ???

Kan het iets te maken hebben omdat ik alle bijlagen van de Slideshow Maker heb gedownload, alhoewel deze in de oude versie ook allemaal aanwezig zijn  ???

mvg,

Eddy

eddy.verelst4 schreef op 15.01.2016 om 13:55 uur

Beste Rijk,

Ik heb nu (bij wijze van proef) de bijlagen van de Slideshow Maker + de filmsjablonen terug verwijderd bij de geinstalleerde software, en ziedaar..... het werkt terug.

Als u hiervoor niet direct een oplossing ziet, zal ik telkens eerst in de oude versie de Slideshow Maker gebruiken, om daarna deze (foto) filmpjes te gebruiken in de montage van de hoofdfilm.

Zeer veel dank voor uw moeite en medewerking

groetjes,

Eddy Verelst

RiViS schreef op 15.01.2016 om 14:09 uur

Hallo Eddy,

De video bewerkingsprogramma's moeten aan steeds zwaardere eisen voldoen, onder andere door het steeds toenemen van de filmkwaliteit (SD-> HD-> UHD). Daardoor stellen de programma's steeds zwaardere eisen aan de computer. VdL 2016 is daarom een heel stuk zwaarder dan het oude VdL16

Magix geeft voor VdL 2016 minimale systeemeisen, oa processor 2,4 GHz, werkgeheugen 2GB. Aanbevolen wordt echter: quadcore processor 2,8 GHz of meer en 8 GB RAM. Jouw PC zit daar ergens tussen in. Met de minimale systeemeisen kun je het programma net aan de praat krijgen, maar soepel werken kun je wel vergeten, vooral als je HD gaat bewerken.

Ik denk dus dat je PC niet snel genoeg is om soepel met HD te kunnen monteren. Je zult merken dat het haperen toeneemt naarmate je film langer wordt en/of je meer overgangen/ effecten etc hebt toegepast. Als je (nog) niet van plan bent een snellere PC aan te schaffen (ik zou dan een snelle i7 nemen en 8 of liever nog 16 GB RAM) dan kun je voorlopig nog het volgende doen:

- klik op de bliksemschicht rechts onder de monitor, daarmee worden de resolutie en de framerate van de monitor gereduceerd, voor een gemakkelijker weergave. Let wel: dit heeft geen invloed op het uiteindelijke film resultaat, het versoepelt alleen het afspelen op de monitor.        Als dat niet genoeg helpt:

- rechtsklik op de bliksemschicht en vink ook aan: plugins deactiveren en effecten deactiveren. Je krijgt dan wel niet meer te zien hoe de diveres effecten op de film uitwerken.

- je kunt ook proberen of preview rendering helpt: Daarvoor klik je op het kleine bliksemschichtje links naast de tijdschaal van de tijdlijn. Maar je hebt kans dat het programma meedeelt dat er geen kritieke gedeelten zijn gevonden en dan wordt deze berekening niet gedaan.

Ik hoop dat je hiermee wat verder komt, Eddy.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 15.01.2016 om 19:50 uur

Hallo Edy,

Een aanvulling op de zeer goede antwoorden van Rijk.

Magix heeft hier een oplossing voor "Proxy". Wanneer je VDL 2016 opstart, zet dan een vinkje bij Automatisch proxy-bestanden maken.

Je moet hiervoor wel genoeg schijfruimte hebben. Er worden hulpbestanden aangemaakt.

Deze bestanden heb geen invloed op het uiteindelijke resultaat!!

Ga naar hulp / handboek.pdf.  Op blz. 213 en verder wordt e.a. uiteengezet.

Succes,

Rob