Video deluxe 2013 - Rozig beeld

leo313 schreef op 05.05.2013 om 19:01 uur

Ik heb bij het iets uitproberen blijkbaar iets gedaan waardoor alle beelden, van alle projecten, in de previewmonitor een rozig/violetachtige kleur hebben. Met de 'ongedaan-knop' (CTRL-Z) lukte het gewoon niet. Ik heb al verschillende malen door alle programma-onderdelen en mogelijke bewerkingen gelopen. Echter, ik vind niets dat me ook maar enigzins kan helpen.

Dus:

1. Wat heb ik gedaan?

2. Hoe kan ik het herstellen/ongedaan maken?

Alvast veel dank.

Reacties

emilelucienne schreef op 05.05.2013 om 20:05 uur

Ga naar bestand ....instellingen...Programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden. Dat zou moeten helpen omdat alle aanpassingen die er gebeurt zijn geannuleerd worden. Succes

leo313 schreef op 05.05.2013 om 22:45 uur

Beste,

Daarmee is het inderdaad verholpen. Ben er blij mee. Hartelijk bedankt voor uw tip.

Voorts vind ik het wel een goed programma met heel veel mogelijkheden.

RiViS schreef op 05.05.2013 om 23:49 uur

1. Wat heb ik gedaan?

Nog even ter aanvulling op de goede tip van emileliucienne en als antwoord op je vraag nr 1:

Het zou kunnen dat je per ongeluk de anaglyphenweergave hebt ingeschakeld (klik op het rood/blauwe 3D brilletje linksboven dan krijg je dat te zien op een schermpje). De snelkoppeling voor die weergave is Ctrl  + .  , dus de Ctrl toets plus de toets voor het punt-teken. Zo'n vergissing is snel gemaakt, bv als je het > teken wilt typen, (dat is  Shift  + punt), en je drukt op  de Ctrl toets ipv de Shift...

Overigens kun je vanuit die anaglyphenweergave weer terug naar de standaard 2D via de snelkoppeling . (punt toets) en dan is het rose kleurtje ook weer weg.

groet,

Rijk

leo313 schreef op 06.05.2013 om 10:09 uur

Beste Rijk,

Zo moet het inderdaad gebeurd zijn. Van harte dank voor uw deskundige tussenkomst.

Leo

ruiters schreef op 26.09.2015 om 16:54 uur

Bij mij werkte deze oplossing niet, heb het programma moeten de-installeren en opnieuw installeren.