Video deluxe 2008 PLUS op Windows 7?

paulpesie schreef op 01.07.2011 om 12:26 uur

Hallo,

Werk met plezier al jaren met Videodeluxe2008 PLUS.
Nu mijn oude PC (Windows XP) het begeven heeft een nieuwe PC (Windows7) besteld.

Werkt Video deluxe 2008 PLUS ook op Windows 7?
Dien ik dan programma Magix 2008  PLUS te updaten?

Als Video deluxe 2008 PLUS NIET op Windows 7 werkt en U de nieuwste versie van Magix Video bewerking adviseert , hoe zit het dan met mijn oude (opgeslagen) montages?
Kan ik daar later dan nog wat mee?
Of is het verstandig om ook op de nieuwe PC Windows XP te handhaven en NIET over te gaan op Windows 7 ?

Ik wil tzt nieuwe (High Def) videocamera kopen.
Bestelde nieuwe PC is daar al op ingericht.
Huidige Magix programma is ook HD-DVD ready.
Kan ik met Magix Video de luxe 2008 PLUS daarmee zo aan de gang?

 

 

Met vriendelijke groet

Paul Pesie

Reacties

magixagent schreef op 01.07.2011 om 12:48 uur

Een eerlijk antwoord,
als U met een goede krachtige Pc met een krachtige Grafische kaart wilt gaan werken heeft U helaas niets meer aan het mooie vdl 2008 pakket.
 

Als u de mogelijkheid heeft om Xp op Uw nieuwe Pc te zetten is dat altijd mogelijk, maar als met High Def wilt gaan werken zult u toch aan een up-to-date pakket van Magix moeten gaan denken, want de High techniek zal niet meer werken.

In 2007 is dit pakket op de markt gekomen , er was absoluut nog geen sprake van Win7 , m.a.w. er zijn in dit pakket ook geen drivers opgenomen voor Win7.
Het is wel zo dat U d bestanden die op een harde schijf staan, kunt gebruiken in bv. vdl 17hd pakket.

ter aanvulling,

U had het over Xp, en kan de computer winkel het wel hebben over vista, mail ons en wij reageren verder.
gr

paulpesie schreef op 01.07.2011 om 14:02 uur

 

Een eerlijk antwoord,
als U met een goede krachtige Pc met een krachtige Grafische kaart wilt gaan werken heeft U helaas niets meer aan het mooie vdl 2008 pakket.
 

Als u de mogelijkheid heeft om Xp op Uw nieuwe Pc te zetten is dat altijd mogelijk, maar als met High Def wilt gaan werken zult u toch aan een up-to-date pakket van Magix moeten gaan denken, want de High techniek zal niet meer werken.

In 2007 is dit pakket op de markt gekomen , er was absoluut nog geen sprake van Win7 , m.a.w. er zijn in dit pakket ook geen drivers opgenomen voor Win7.
Het is wel zo dat U d bestanden die op een harde schijf staan, kunt gebruiken in bv. vdl 17hd pakket.
gr

 

Tamelijk helaas, maar voor mij nog niet geheel duidelijk....

Begrijp ik het goed - er zijn dus geen updates/aangepaste drivers die het mogelijk maken nog met mijn "oude" vdl 2008 PLUS voorlopig aan de gang te gaan op mijn nieuwe super PC?    Computerwinkel stelde desgevraagd dat als programma kan draaien op Vista ( wat vdl2008Plus kan) het ook zal werken op Windows 7.

Ik blijf voorlopig nog filmen met mijn Sony DCR-TRV 950. HD komt waarschijnlijk pas in 2012 in mijn bereik en dan is er wellicht alweer vdl 18 of 19 hd ? 

 

mvg

 

PP

 

RiViS schreef op 01.07.2011 om 16:58 uur

Hallo Paul,

Even ter aanvulling: VdL2008 werkt onder Windows 7 (zelf heb ik Win 7 64 bits op PC met oa i7 processor en dat gaat goed). Voor je "oude" camera is dat voorlopig dus goed te doen. Als je tzt op HD overgaat doe je er goed aan om de dan nieuwste versie van VdL aan te schaffen, die verschijnt doorgaans in het najaar. HD op VdL2008 wordt toch tobben.

groet,

Rijk

paulpesie schreef op 01.07.2011 om 17:15 uur

 

Hallo Paul,

Even ter aanvulling: VdL2008 werkt onder Windows 7 (zelf heb ik Win 7 64 bits op PC met oa i7 processor en dat gaat goed). Voor je "oude" camera is dat voorlopig dus goed te doen. Als je tzt op HD overgaat doe je er goed aan om de dan nieuwste versie van VdL aan te schaffen, die verschijnt doorgaans in het najaar. HD op VdL2008 wordt toch tobben.

groet,

Rijk

Rijk, 

Dank je wel!

Daar kan ik weer mee verder. Leuke ballonfilm trouwens....

 

Paul