Video delux inbrengen tekst letter per letter / typewriter effect

griffon17 schreef op 29.11.2009 om 17:20 uur
Magix Video Deluxe 15 : ik ben een video aan het maken en had graag een teksteffect ingebracht type typewriter m.a.w. letter per letter zoals bijvoorbeeld voor een tijdsaanduiding...Enz.
Ik vind dit echter niet in de standaardsettings.
Heeft er een iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

dank

Reacties

RiViS schreef op 29.11.2009 om 21:55 uur
Hallo Griffon,
Ik heb even wat uitgeprobeerd. Als het om een paar korte stukjes tekst gaat, dan is er in VdL15 wel iets te bedenken, maar je moet er wel even voor gaan zitten.
Ga b.v. uit van de standaardtitel. Kies lettertype etc.
Beslis hoe snel de letters moeten verschijnen, b.v. elke 0,2 sec (dat zijn 5 frames), kort de titel dan in tot 5 frames.
Type de eerste letter. Zet de uitlijning op links. Zet de schuif tekst/positie ook helemaal naar links, anders werkt het niet goed.
In mijn voorbeeld heb ik het woord Typewriter gemaakt. In de eerste titel staat nu dus alleen de T. Nu gaan we iets doen wat je steeds gaat herhalen:

Zet de startmarker aan het eind van de titel, de titel is nog geselecteerd (kleur=oranje). Druk nu Ctrl C (=kopie) en Ctrl V (plak). Er staat nu een tweede titel precies naast de eerste. Dubbelklik er op, type hierin de tweede letter, dus y, naast de eerste. Klik OK.

Dit herhaal je dus tot alle letters er in staan. Speel het af en je ziet de letters één voor één naast de vorige verschijnen.

Veel werk? Maar het is toch je hobbie, of niet? Dan mag het tijd kosten...

groet,
Rijk