Video de Luxe werkt niet meer of staat vast

hdereus schreef op 31.08.2017 om 15:17 uur

Het gebeurt mij zeker 2 keer per avond dat VdL 2016 aangeeft niet meer te werken en uit zichzelf afgesloten wordt, of helemaal vaststaat. In de laatste situatie kan ik met de muis op allerlei functies klikken, maar niets werkt. Ik kan het programma dan alleen via Cntr/Alt/delete/taakbeheer afsluiten en opnieuw opstarten. De meest recente bewerkingen ben ik dan echter kwijt. Het probleem deed zich al voor op m'n oude PC, maar ook op een onlangs geïnstalleerde nieuwe PC. Ook installeerde ik Magix opnieuw. Dit geeft geen verschil.

Komt dit probleem bij anderen ook wel eens voor en wat is hieraan te doen?

Ik werk met Windows 10 (anniversary-versie) en met 1 i7 PC (geheugen 16 Gb).

Henk

Reacties

mi-bo schreef op 01.09.2017 om 10:20 uur

Hallo Henk,

Oproep gelezen, dit lijkt mij geen MAGIX vdl probleem,

vermoedelijk een computer probleem.

Is de cooling wel krachtig genoeg en de video ( grafische ) kaart

gr

Michael

hdereus schreef op 01.09.2017 om 10:34 uur

Dank voor je reactie Michael.

Het is een gloednieuwe PC, een Medion Erazer X7741 D. De videokaart is een GeForce
GTX 1060 (1152 cores), dus daar kan het niet aan liggen, denk ik.

Gr. Henk

mi-bo schreef op 01.09.2017 om 10:59 uur

Hallo Henk,

met uw kennis zal ik aannemen dat de projecten apart zijn opgeslagen. ga naar help dan programma de activeren, persoonlijk ook via configuratiescherm alles van MAGIX vdl verwijderen, Pc afsluiten opstarten dan via magix.com rechts boven icoon aanklikken dan registreren naar mijn producten en uncheck geven bij MAGIX vdl 2016.

Dan evt via C:\Programdata\MAGIX\video_luxe_2016 de "ini Installation " verwijderen. Pc opstarten en het programma MAGIX vdl 2016 geheel opnieuw installeren,

gr

Michael

PS het is ook belangrijk hierna online actualiseren te doen, want dan werkt u met de laatste nieuwe download updat versie 15.0.0.114

( wijziging i.v.m meer info )

Voormalige gebruiker schreef op 01.09.2017 om 22:22 uur

Hallo Henk,

Ik wil toch ook nog even reageren. Heb je toevallig Nero op je PC staan? Ik heb in het verleden Nero 12 van mijn PC verwijderd, omdat deze blijkbaar niet samenwerkte met Magix Video deluxe. Mijn advies is, verwijdert Nero en kijk of VDL 2016 nu wel blijft werken.

Wat je ook nog zou kunnen doen is: Verwijderd VDL 2016 en download mxclean.exe.exe van https://support2.magix.com/customer/nl/faq/wat-kan-ik-doen-als-er-bij-het-opstarten-van-een-programma-foutcode-6-verschijnt. Deze procedure kunt uitvoeren, ook al heb je de foutcode-6 niet gezien. Het verwijderd eventueel de storende items

Succes,

Rob

PS. het ligt zeker niet aan uw configuratie, deze is ruimvoldoende

hdereus schreef op 01.09.2017 om 22:31 uur

Hallo Rob (en ook Michael),

Voort Michael: het ini-bestand had ik eerder al verwijderd. Daarna bleef het probleem zich toch nog voordoen.

Voor Rob: Ik verwijderde Nero, monteerde hierna een film van 7 minuten en het lijkt er op dat dit de boosdoener is, want VdL werkte nu goed (even afkloppen maar...). Kijken of het programma zich op de langere duur ook goed houdt. Ook dit laat ik weten.

Dank voor jullie beider inbreng!

Groet Henk

Voormalige gebruiker schreef op 01.09.2017 om 22:55 uur

Succes Henk