Video de Luxe MX

plagge schreef op 26.09.2011 om 16:29 uur

Ik heb een aantal scenes in het nieuwe programma VDL de luxe MX geladen. Hierbij valt mij op dat ik in de preview trillende beelden en a-synchroniteit van het geluid krijg. Als er toevallig al goed wordt afgespeeld dan zijn de beelden schokkerig. Bovendien is in deze versie ook het fenomeen "zwarte beeldjes aan het einde van de scene"  weer zeer nadrukkelijk aanwezig. In VDL 17 bleef dit uiteindelijk beperkt  tot een half beeldje.

 Als ik de betreffende scenes in VDL 17 zet is er niets aan de hand en wordt alles voortreffelijk afgespeeld, zowel beeld als geluid.  Ik heb de programma instellingen (twee tandwieltjes) met elkaar vergeleken en ik zie geen verschil. Heb ik misschien iets over het hoofd gezien?

Ik werk met Windows 7 ultimate 64

 

Inmiddels is het probleem opgelost. Magix heeft twee patches uitgebracht, de laatste zojuist 11 oktober 2011 ca. 18.00 uur. Vooral de laatste heeft de nasynchroniteit opgelost. 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 27.09.2011 om 16:51 uur

Ook ik heb nu VDL MX en inderdaad veel sneller. Zelf heb ik geen last van a-synchroniteit of last van schokken.  Maar......ook in versie 17 had ik last van zwarte frames aan het eind van een scene. In de MX is dit veel minder, van de 256 scenes die ik heb gemaakt heb ik er 42 gevonden met 3 zwarte frames aan het eind. Ik film altijd wat langer, moet dus (bijna) elke scene inkorten. Maar irritant blijft het natuurlijk. Misschien dat de programmeurs hier iets aan kunnen doen.

Voormalige gebruiker schreef op 27.09.2011 om 16:54 uur

Ook ik heb nu VDL MX en inderdaad veel sneller. Zelf heb ik geen last van a-synchroniteit of last van schokken.  Maar......ook in versie 17 had ik last van zwarte frames aan het eind van een scene. In de MX is dit veel minder, van de 256 scenes die ik heb gemaakt heb ik er 42 gevonden met 3 zwarte frames aan het eind. Ik film altijd wat langer, moet dus (bijna) elke scene inkorten. Maar irritant blijft het natuurlijk. Misschien dat de programmeurs hier iets aan kunnen doen.