Video de luxe 2008 Plus

aikira schreef op 04.12.2012 om 13:15 uur

Vraag 1. Ik heb Magix Video de luxe 2008 Plus gekocht, en ben ik bezit van een Sony cam Type: HDR-CX250E Daar zit een programma bij Play Memories Home om de bestanden naar de laptop over te zetten. Het zijn M2TS bestanden.
Als ik deze bestanden wil openen met Magix de luxe 2008 plus, dan geeft Magix aan dat hij de bestanden niet kan lezen.
Wat doe ik fout.... heb al van alles geprobeerd.

Vraag 2. Stel.... dat Magic de bestanden M2TS wel kan lezen, en ik bewerkt het bestand met Magix tot een leuke film, kunnen deze films dan ook op andere laptops worden afgedraaid of moet op die laptop ook de Magic software staan?

Hopelijk kunt mij hierover antwoorden geven.  

Reacties

RiViS schreef op 04.12.2012 om 13:37 uur

Ik heb 2008 al een tijdje niet meer op mijn PC staan (is al weer 5 jaar oud), dus kan het niet checken, maar het zou me niet verbazen als 2008 niet met .m2ts bestanden overweg kan. Je kunt ze converteren naar mpeg2, via Google zijn gratis converters verkrijgbaar (geef "m2ts to mpeg2" als zoekterm), let wel op of het een betrouwbare site is, je virusscanner waarschuwt daar eventueel voor.

@vraag2: Om films af te spelen moet je ze eerst vanuit Magix VdL exporteren, dat kan via het menu Bestand. Exporteer dan in jouw geval naar mpeg2HD. Daar kunnen de meeste laptops wel mee overweg. Mpeg4 is ook een optie, maar dat zal 2008 wellicht niet kunnen.

groet,

Rijk

mi-bo schreef op 04.12.2012 om 14:18 uur

beste,
ter aanvulling wat RiViS schrijft.
2008 versie  is in 2 verschillende tijden uitgegeven versie 1 kan geen mpeg4  bewerken versie 2 wel. alleen dan zult u een codex moeten kopen, en dan worden de bestanden wel gelezen maar omgezet naar mpeg2.
misschien om alle ergernissen te vermijden, als u versie 2013 classic zou kopen  kunt u het zelfde doen als de 2008 + versie, dit werkt onder  Win 7 & 8 en u bent up to date, er is momenteel op de MAGIX site een hele mooie aanbieding
gr

aikira schreef op 04.12.2012 om 16:22 uur

mi-bo & RiViS Bedankt voor jullie snelle reactie's.

Hoe kan ik zien of welke versie  Video de luxe 2008 plus ik heb?

Ik ga ondertussen wel ff zoeken naar  gratis converters om te kijken wat die voor mij kunnen betekenen.

Als vast bedankt voor de reactie's.

akira

aikira schreef op 04.12.2012 om 16:58 uur

mi-bo & RiViS 

Ik heb een converter (AVS) gevonden en de bestanden omgezet. Nu kunnen bestanden worden verwerkt door Magic video de luxe.

Dus ik zal de AVS converter maar gaan kopen dan kan ik Magic gebruiken voor een film te maken.

Nog maals bedank voor de bruikbare en snelle reactie.

Misschien zal ik in de toekomst nog wel vragen hebben :-) \

RiViS schreef op 04.12.2012 om 18:49 uur

mi-bo & RiViS 

Ik heb een converter (AVS) gevonden en de bestanden omgezet. Nu kunnen bestanden worden verwerkt door Magic video de luxe.

Dus ik zal de AVS converter maar gaan kopen dan kan ik Magic gebruiken voor een film te maken.

Doet de gratis versie dan niet wat je wilt (converteren naar mpeg2)? Dan hoef je 'm niet te kopen. Je kunt je geld dan t.z.t. beter besteden aan de nieuwste Magix VdL versie.

groet,

Rijk

aikira schreef op 04.12.2012 om 19:53 uur

De gratis versie doet het wel, maar omdat het een proef-versie is staan er op alle opname een keurmerk van AVS.

Dus, dat staat niet zoleuk. Dus dan ben je verplicht om een originele te kopen.... of weet jij nog een andere gratis versie?  :-))

akira

RiViS schreef op 05.12.2012 om 09:39 uur

De gratis versie doet het wel, maar omdat het een proef-versie is staan er op alle opname een keurmerk van AVS.

Dus, dat staat niet zoleuk. Dus dan ben je verplicht om een originele te kopen.... of weet jij nog een andere gratis versie?  :-))

akira

na even Googlen ("convert m2ts to mpeg2 free"), bv:

http://www.m2tsconverter.com/m2ts-to-mpeg-converter.htm

http://www.aura4you.com/free-m2ts-video-converter.php

er staan er nog meer, dus je hebt keuze,

groet,

Rijk

aikira schreef op 05.12.2012 om 12:06 uur

RiViS....

Okee ik zal deze twee eens proberen morgen, ik laat wel wetenof ik er iets aan heb.

akira