Video Capture Card

Paul_Oegstgeest schreef op 11.02.2024 om 19:52 uur

Met veel plezier werk ik met Video deluxe 2014 Premium versie 23.0.0.192, icm Windows 10 Pro.

(AMD Ryzen 5 2600 Six-Core Processor               3.40 GHz)

Nu wil ik wat ervaring opgaan doen met een Video Capture Card. Kan ik hier dit programma voor gebruiken?

En zo ja, kom ik dan aan een hogere resolutie als dat ik een beeldopname maak?

Alvast bedankt voor de reactie, Paul

Reacties

Bol schreef op 11.02.2024 om 23:14 uur

@Paul_Oegstgeest

Hallo Paul,

Zojuist heb ik voor u de gloednieuwe Magix USB video omzetter uitgeprobeerd met Video Deluxe 2014 premium en dat levert geen problemen op. Als u Video Saver! 2023 aanschaft, dan wordt er standaard een digitaliseerprogramma meegeleverd. Zie: MAGIX Red uw video's! – Helpt bij het kopiëren van video naar dvd

Of het met een niet Magix USB video omzetter ook lukt, dat kan ik u niet zeggen. Maar u zou dit zelf kunnen uitproberen.

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 12.02.2024, 11:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Paul_Oegstgeest schreef op 15.02.2024 om 06:51 uur

Hoi Rob, dank je wel voor de input, maar ik ga dan toch naar een video capture card met een HDMI aansluiting, anders moet ik met verloopjes gaan werken. Toch bedankt voor je input.

Bol schreef op 15.02.2024 om 10:37 uur

@Paul_Oegstgeest

Hallo Paul,

...En zo ja, kom ik dan aan een hogere resolutie als dat ik een beeldopname maak?....

Uw vraag nog eens goed doorgelezen en zie dat het bij u gaat om het maken van beeldschermopnames en niet om het digitaliseren van uw videobanden. U hebt het over VDL2014 premium versie 23.0.0.192 maar dit moet volgens mij VDL2024 versie 23.0.1.92 zijn. U kunt hier weldegelijk beeldschermopnames mee maken. Laat mij weten op mijn redenatie nu wel klopt.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Paul_Oegstgeest schreef op 15.02.2024 om 23:23 uur

Ik heb geen idee Rob.

0 ervaring met een video capture card. Maar dacht wel dat deze card de mogelijkheid heeft om 4K (gaming) op te nemen, wat met beeldschermopname niet mogelijk is.
Maar het gaat niet om de capaciteit van de Video Capture card, maar of VDL hiermee communiceert.

Mijn vraag was, en is wel: Moet ik het dan doen met de bijgeleverde software van de Card, of kan ik dit met mijn vertrouwde 2024 versie van VDL beelden importeren? (En zo niet, dan kan ik de video's uiteraard nog wel met veel plezier in VDL bewerken) Los daarvan ga ik het gewoon uitvinden, en ondervinden

Bol schreef op 15.02.2024 om 23:47 uur

@Paul_Oegstgeest

Hallo Paul,

Als u een Nvidia kaart in de computer hebt zitten, dan kunt u daarmee gaming opnemen. Installeer dan GeForce Experience.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Paul_Oegstgeest schreef op 16.02.2024 om 17:03 uur

Dank je wel Rob, dat is een goede tip, dat ga ik proberen.

Bol schreef op 16.02.2024 om 17:41 uur

@Paul_Oegstgeest

Hallo Paul,

Graag gedaan😉. Succes met het maken van uw 4K beeldschermopnames.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-