Reacties

Cinecor schreef op 07.11.2012 om 15:56 uur

Als uw grafische kaart twee schermen ondersteunt kunt u in Windows de stretch mode inschakelen. De interface verdeelt zich dan over twee schermen. De vensters van Magix zijn dan over beide schermen te verdelen. U zou dan bijv het previewvenster in zijn geheel op één scherm kunnen plaatsen.

Het is helaas niet mogelijk om de preview zèlf naar een tweede (of evt derde) scherm te exporteren.

De indeling van Magix kan helaas niet apart worden opgeslagen. Hij vervangt de standaardindeling.

emilelucienne schreef op 07.11.2012 om 16:31 uur

Het iks vrij eenvoudig. Ga in Magix naar "venster" en daar kun je de juiste optie nl 2 schermen kiezen

lucky_me schreef op 07.11.2012 om 18:05 uur

ter aanvulling van Emilelucienne

kies inderdaad venster, daarna vensterordening en maak de keus "multimonitor met gemaximaliseerde videomonitor". Dat is volgens mij exact wat je vroeg. Deze indeling blijft ook bewaard bij het opnieuw opstarten

mvg

Luc

Cinecor schreef op 08.11.2012 om 09:05 uur

ter aanvulling van Emilelucienne

kies inderdaad venster, daarna vensterordening en maak de keus "multimonitor met gemaximaliseerde videomonitor". Dat is volgens mij exact wat je vroeg. Deze indeling blijft ook bewaard bij het opnieuw opstarten

mvg

Luc

In de praktijk van een paar andere Magix gebruikers is mij gebleken dat bij deze instelling niet altijd exact het beoogde resultaat wordt bereikt. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de wijze van aansluten van de monitoren. Bijvoorbeeld als er twee verschillende monitoren worden gebruikt met verschillende soorten aansluitingen. Als je de vensters sleept is er echter geen vuiltje aan de lucht. Je bent dan bovendien geheel vrij in de wijze waarop je wilt indelen. Bij gebruik van drie monitoren kan het zelfs alleen maar met "slepen" worden ingedeeld.

Zo'n nieuw gemaakte indeling wordt weliswaar met het project opgeslagen, maar de instelling zelf niet. Na bijv weer de standaardinstelling te hebben gebruikt kan je je nieuwe instelling niet oproepen, want die is dan verdwenen. Je moet weer opnieuw instellen.