VHS in VDL16 met Grass Valley ADVC 300

messen schreef op 21.04.2012 om 15:29 uur

Beste VLD gebruiker,

Ik wil in VDL16 Premium mijn verzameling VHS gaan digitaliseren. Momenteel heb ik een USB Moviebox 710 van Pinnacle. Helaas krijg ik na vele pogingen geen beeld in het opname venster en wordt er ook niets opgenomen. In het opnamemedium wordt deze wel als hardware zichtbaar voor video en audio opname. Ik geef de hoop hiermee dus maar op.

Ik wil nu van Grassvalley de ADVC 300 of ADVC 110 (zie link: http://www.grassvalley.com/products/advc110  ) (de 300 heeft wat technische snufjes meer) kopen, het is een externe unit met oa analoog a/v in-out en en dan aansluiten via Fire-Wire. ADCV 300 is W7 64bits compatible.

Maar nu de hamvraag: werkt deze box ook onder VDL 16? d.w.z. via de fire-wire poort en ziet VDL16 dan de unit ook als externopnameapparaat. Grass Valley, kan mij geen antwoord hierop geven omdat zij VDL niet ondersteunen daar zij hier geen ervaringen mee hebben. Zij verwijzen mij dus weer naar Magix.

Computer is op basis van Windows 7 home Premium met 64 bits, 12GB RAM, en voorzien van 6 pin fire-wire.

Graag hoor ik jullie info, tips of ervaringen.

Vr.gr.

Marcel

Reacties

bobbiaan schreef op 22.04.2012 om 00:17 uur

Beste....,

 

Klopt het dat je het programma Vdl16 al hebt. Zo ja, koop dan de USB grabber van Magix die ca. 30 euro kost (letop dat hij voor W7 geschikt moet zijn!!). Waar je naar vraag heb ik geen kennis van.

 

Mvg

Bobbiaan

Cinecor schreef op 22.04.2012 om 07:17 uur

Met de ADVC110 heb je de beschikking over een uitstekend apparaat om analoge video om te zetten in digitaal. Het is zo ongeveer het beste wat voor ons amateurfilmers op dit gebied op de markt is. Er bestaan allerlei eenvoudigere (en dus aanzienlijk goedkopere) producten, maar daarbij komen nogal eens problemen voor. Dikwijls bijvoorbeeld met de synchroniteit van video/audio. Enfin, je hebt dat kennelijk al aan den lijve ondervonden.

De ADVC110 kan gebruikt worden in combinatie met elke software die er voor is ingericht om via de firwire te kunnen capturen. Dus ook met Magix.

Er is nog een andere methode om te digitaliseren en dat is met een digitale videocamera met een AV-in aansluiting/instelling. Het analoge materiaal wordt dan opgenomen op een DVbandje in de camera en je kan het later capturen. Dat werkt goed, maar duurt dus wat langer en op een bandje gaat maar één uur materiaal. Als je zo'n camera bezit is dat dus de goedkoopste oplossing. Heb je relateif weinig materiaal dan zou je ook zo'n camera kunnen huren of van iemand lenen (nog goedkoper...). Je kan hiervoor ook de rade gaan bij een video/filmclub, daar willen ze je vast wel helpen.

Succes met het overzetten!

messen schreef op 22.04.2012 om 08:19 uur

 

Beste....,

 

Klopt het dat je het programma Vdl16 al hebt. Zo ja, koop dan de USB grabber van Magix die ca. 30 euro kost (letop dat hij voor W7 geschikt moet zijn!!). Waar je naar vraag heb ik geen kennis van.

 

Mvg

Bobbiaan

Beste Bobbiaan,

Dank voor je antwoord en tips. Ik heb inderdaad de beschikking over VDL16 premium. Gezien het debacle met de hardware (usb moviebox 710) van Pinnacle, met allerlei oplossingen inmiddels van alle soorten drivers (her)installeren  geef ik de hoop met die box maar op. Vreemde van alles is dat de box wel werkt in de pinnacle software maar niet met de magix. Hardwarematig ziet hij de box wel in VDL16, maar bij het opnemen wordt er totaal geen connectie met de s-vhs recorder gemaakt.

het alternatief wat jij aandraagt is wellicht een oplossing maar ik denk dat ik het usb verhaal maar helemaal ga verbannen met VDL16 en toch via firewire ga werken.

messen schreef op 22.04.2012 om 08:29 uur

 

Met de ADVC110 heb je de beschikking over een uitstekend apparaat om analoge video om te zetten in digitaal. Het is zo ongeveer het beste wat voor ons amateurfilmers op dit gebied op de markt is. Er bestaan allerlei eenvoudigere (en dus aanzienlijk goedkopere) producten, maar daarbij komen nogal eens problemen voor. Dikwijls bijvoorbeeld met de synchroniteit van video/audio. Enfin, je hebt dat kennelijk al aan den lijve ondervonden.

De ADVC110 kan gebruikt worden in combinatie met elke software die er voor is ingericht om via de firwire te kunnen capturen. Dus ook met Magix.

Er is nog een andere methode om te digitaliseren en dat is met een digitale videocamera met een AV-in aansluiting/instelling. Het analoge materiaal wordt dan opgenomen op een DVbandje in de camera en je kan het later capturen. Dat werkt goed, maar duurt dus wat langer en op een bandje gaat maar één uur materiaal. Als je zo'n camera bezit is dat dus de goedkoopste oplossing. Heb je relateif weinig materiaal dan zou je ook zo'n camera kunnen huren of van iemand lenen (nog goedkoper...). Je kan hiervoor ook de rade gaan bij een video/filmclub, daar willen ze je vast wel helpen.

Succes met het overzetten!

 

Dank voor je info.

Ik was reeds van het AV en camera verhaal op de hoogte dat dit ook een oplossing zou zijn, zij het dat het probleem is wat jij ook al aangeeft de maximale opnametijd dan een belemmering is, daarnaast zou ik dan moeten investeren in een camera die dit heeft. mijn huidige cam heeft geen A/V-IN mogelijkheid helaas. Ik denk dat ik dan beter geld kan investeren in de aanschaf van een ADVC-110 of 300. Heb namelijk ook nog een enorme LP collectie staan :) die ik t.z.t. ga overzetten.

Ik citeer een zin van jou:

De ADVC110 kan gebruikt worden in combinatie met elke software die er voor is ingericht om via de firwire te kunnen capturen. Dus ook met Magix. <<

Kun je wellicht aangeven of dit ook echt het geval is i.c.m. VDL16, mocht je hier ervaring of wetenschap in hebben? want dat het moet werken icm VDL16 is een vereiste anders ga ik een paar honderd euro voor niets uitgeven.

Groet,

Marcel

Cinecor schreef op 22.04.2012 om 08:35 uur

 

Ik citeer een zin van jou:

De ADVC110 kan gebruikt worden in combinatie met elke software die er voor is ingericht om via de firwire te kunnen capturen. Dus ook met Magix. <<

Kun je wellicht aangeven of dit ook echt het geval is i.c.m. VDL16, mocht je hier ervaring of wetenschap in hebben? want dat het moet werken icm VDL16 is een vereiste anders ga ik een paar honderd euro voor niets uitgeven.

Groet,

Marcel

 

Het capturen kan zelfs met (gratis) Windows Movie Maker, enz. Dus als Magix het laat afweten...