VHS-C digitaliseren

kievit3 schreef op 14.11.2011 om 20:45 uur

Met Film op DVD 7 probeer ik VHS-C films te digitaliseren. Ik gebruik hiervoor of de orginele camera, of een goede videorecorder mbv een adapter.

Ik heb 2 computers gedraaid.

1x desktop Pentium 4 3.06 met 1Gb geheugen en XP SP3, geheel bijgehouden

1x laptop Duo Cors 1.6 (2x) met 2Gb geheugen en Vista, geheel bijgehouden.

Op beide computers treedt hetzelfde probleem op.

Bij opname gaat alle goed, behalve dat een klein strookje onderaan het beeld, ook al in het venster tijdens het opnemen, zo'n 15% naar rechts verplaatst, waardoor er een verschoven beeld ontstaat, te zien als een zoort flikkering, erg storend.

 

Is hier wat aan te doen?

Reacties

bobbiaan schreef op 15.11.2011 om 00:06 uur

Beste......,

Het verschijnsel wat u beschrijft is een klein deel onderin het beeld en komt van de gegevens die onder in het beeld tevoorschijn komt. ( Dit staat dus op de orginele videoband) Door het beeld iets in te zoomen en dan naar beneden te verschuiven ben je het uit het beeld kwijt.

 

Succes

 

Bobbiaan

Cinecor schreef op 15.11.2011 om 15:21 uur

De meest betrouwbare manier om analoog materiaal te digitaliseren is met een speciale converter, bijv die van Grass Valley. Ook natuurlijk met een digitale camera die over een AV-in beschikt. Er zijn verder een heleboel "omzetters"  in de handel, maar daarmee gaan dikwijls zaken goed mis. Wil je zekerheid kies dan voor een hardware converter. Verdere software is daabij niet nodig.