Vervolg op een vraag

cornwk schreef op 16.04.2011 om 12:57 uur

Op de vraag hoe een zachte las kan worden gemaakt, kreeg ik het volgende antwoord, waarop ik op dezelfde plek weer reageerde (zie onder). Waarschijnlijk werkt dat niet goed, vandaar dat ik het hier wederom plaats.

 

Beste,
ga op de tijdlijn staan toets Ctrl +1 in dan ziet u 1 frame als de dissolve op de tijdlijn is geactiveerd kunt u hem naar 4frame verslepen, hou er wel rekening mee dat het oog dit niet ziet, een goede inzet voor sluik reclame.

 

Mijn reactie:
Bedankt voor je snelle antwoord.
Bij het verslepen in de max ingezoomde stand van de tijdlijn (Ctrl+1) gaat die korte instelling goed. Met "Duur overgang" in het submenu lukt dat bij mij niet als het slechts om enkele frames gaat. Springt automatisch naar 1 sec. Maar werkt het nu ook?
De zachte las is niet waar te nemen als het minder dan 25 frames betreft en dat lijkt dus niet te werken. Ook niet bij frame voor frame bekijken. Dat het oog het niet zou zien is niet juist, een dergelijke zachte las is wel degelijk waar te nemen, zeker vanaf 6 frames. Je opmerking over sluikreclame begrijp ik echter niet.
Evenals vele andere zaken is ook deze optie nergens in de handleiding omschreven. Uiteraard niet in het boekje, dat is wel heel erg summier (zonde van de moeite), maar ook niet in het pdf bestand.
Bestaat er ergens een handleiding die geheel compleet is, zodat je via een index met trefwoorden alle zaken kan vinden?
 

Reacties

RiViS schreef op 16.04.2011 om 15:48 uur

Ik maak dergelijke korte lassen gewoon in de tijdlijn. Zet de marker tussen de 2 objecten (of vlak er bij), zoom nu in (ik doe dat met Ctrl  + pijl_omhoog, aantal malen indrukken) totdat je de afzonderlijke frames op de schaal kunt zien, dat is bij bv bij 2 sec over de hele tijdlijn. Nu kun je met de muis het ene object frame-nauwkeurig over het andere schuiven. ALs je alle overgangen zo wilt hebben kan dat via A/B en dan "Op alle objecten toepassen".

 

groet,
Rijk

cornwk schreef op 16.04.2011 om 16:00 uur


Ik maak dergelijke korte lassen gewoon in de tijdlijn. Zet de marker tussen de 2 objecten (of vlak er bij), zoom nu in (ik doe dat met Ctrl  + pijl_omhoog, aantal malen indrukken) totdat je de afzonderlijke frames op de schaal kunt zien, dat is bij bv bij 2 sec over de hele tijdlijn. Nu kun je met de muis het ene object frame-nauwkeurig over het andere schuiven. ALs je alle overgangen zo wilt hebben kan dat via A/B en dan "Op alle objecten toepassen".

 

groet,
Rijk

 

Het gaat niet om een overgang in de ware zin van het woord maar om een zg zachte las. Die maak je met een overgang van enkele frames, bijv 6. Maar het ziet er naar uit dat Magix pas een overgang produceert bij tenminste 1 sec (25 frames dus). En dat wil ik zeker weten.

RiViS schreef op 16.04.2011 om 17:59 uur

ja, daar heb ik het ook over. Lees mijn antwoord even goed door en probeer het. Bij mij werkt het in elk geval. Als je wilt kun je zo een overgang (zachte las zo je wilt) van één framelengte maken.

Zelf maak ik al jaren overgangen van 0,2 a 0,3 sec op deze manier.

 

groet,

Rijk

cornwk schreef op 17.04.2011 om 10:51 uur


ja, daar heb ik het ook over. Lees mijn antwoord even goed door en probeer het. Bij mij werkt het in elk geval. Als je wilt kun je zo een overgang (zachte las zo je wilt) van één framelengte maken.

Zelf maak ik al jaren overgangen van 0,2 a 0,3 sec op deze manier.

 

groet,

Rijk

 

Dank voor je antwoord. Ook ik maak al jaren "zachte lassen", maar dan met andere NLEsoftware...

Daar is dan het resultaat goed te zien, de las is dan echt "zacht", maar bij Magix neem ik dat niet waar in de film. Ook niet bij het langzaam scrollen over de tijdlijn.