Verslepen van tijdlijn soms traag en inkrimpen/oprekken van opnames op de tijdlijn traag

Nick_66 schreef op 02.02.2013 om 21:07 uur

Hallo,

Ik heb vandaag Magix Video Deluxe 2013 aangeschaft en ben behoorlijk teleurgesteld in dit product. Wanneer ik de tijdlijn versleep over mijn opnames, dan is het beeld in de monitor soms wat haperig. Wanneer ik bv de opnames op de tijdlijn wil gaan oprekken of inkrimpen, dan kan ik rustig een paar seconden gaan wachten voordat er wat gebeurd. Ik kan dan even niks doen en kan dus niet de tijdlijn verslepen. Het zijn MP4 opnames afkomstig van een GoPro Hero3 actioncam. Aan mijn pc zou het niet kunnen liggen. Heb een pc met 8gb ram, AMD fx6100 six core processor en een Nvidia 1gb gtx650 videokaart. Waar ligt dit nu aan dat het niet soepel loopt? 

Reacties

magixagent schreef op 03.02.2013 om 13:05 uur

Beste, hoe worden de bestanden ingeladen naar de Pc.
en de grafische kaart 1 GB is erg magertjes  voor mpeg4 bewerking.
gr

Nick_66 schreef op 03.02.2013 om 13:58 uur

Ik heb altijd gedacht dat de videokaart niet het allerbelangrijkste is voor videobewerking, maar meer de cpu. In mijn geval dus een AMD FX6100 Zambezi 3,3GHz.

De videokaart is een Nvidia Palit GTX650 1024MB

De bestanden van de camera sla ik eerst op de harde schijf voordat ik ze ga bewerken.

Nick_66 schreef op 03.02.2013 om 16:41 uur

Heb een kort filmpje bewerkt (nog geen twee minuten) met een film effect en een verschijnende tekst. Deze laten converteren naar Windows Media bestand, maar het resultaat komt niet overeen zoals ik dat met monteren heb bedoeld. Ipv een film effect, is er alleen witte balk te zien. Na actualiseren van het programma is dit probleem opgelost.

Het traag lopen van de tijdlijn en oprekken/inkrimpen van de video opnames heb ik opgelostdoor het programma opnieuw te installeren. Heb ook het virtueel geheugen van Windows ingesteld op een vaste waarde ipv het door Windows zelf te laten bepalen. Hierna heb ik het progamma opnieuw geinstalleerd. Nu loopt alles beter.