verschil tussen 1ste x film of herwerkte film of copie branden???

olaertsghislain schreef op 09.02.2010 om 11:21 uur
Bij de laatste stap voor het branden van een dvd krijg je een scherm waarin je
 2 dingen kan aanvinken:
-hoofdstukmenu en gegevens opnieuw schrijven
-filmmenu en navigatiestructuren opnieuw schrijven
 +uit 5 mogelijkheden kan kiezen:
alles encoderen, encoderen, gebruiken, alles gebruiken en annuleren

bepaalt mijn keuze hier of ik een nieuwe film, een herwerkte film of een copie ga branden, zo ja welke optie doet wat  ???

Reacties

RiViS schreef op 09.02.2010 om 13:55 uur
Deze keuzes krijg je te zien nadat je al eens eerder dit project op dvd had gezet. Er zijn dus al diverse files aangemaakt en VdL wil weten of je die al dan niet opnieuw wilt gebruiken. Bij de keuze voor encoderen wordt de zaak opnieuw uitgerekend (geëncodeerd oftewel gerenderd)
1) menu's: opnieuw schrijven is alleen nodig als je iets in die menu's hebt gewijzigd
2) encoderen/gebruiken: Als je niets in je film(s) hebt gewijzigd en je wilt alleen maar een nieuwe dvd branden, kies dan voor: alles gebruiken, dat gaat het snelst want dan worden alle bestaande files weer gebruikt en hoeft er dus niet te worden gerekend. Als je in één film(deel) iets hebt gewijzigd, dan moet je wel weten welke vob file daar bij hoort en dan kun je voor de betreffende file zeggen: encoderen, voor de overige kies je dan : gebruiken. Per vob file wordt die vraag dan steeds gesteld.
Als ik zelf iets heb gewijzigd in een film, dan kies ik in de regel de veilige weg: alles encoderen, dan kun je je niet vergissen over welke file er opnieuw moet worden berekend. Dat kost wel het meeste tijd, maar dan ga je gewoon wat anders doen terwijl de PC z'n werk doet...

groet,
Rijk