Verschil Pro contra Deluxe

Dolores-74 schreef op 18.07.2015 om 15:31 uur

Ik merk geen verschil tss de Pro versie en de Deluxe verie van Magix dan enkel de prijs: Pro 399 € Deluxe 95 €

Waar moet ik het prijsverschil van zowat 300 € zoeken in hetzelfde ogenlijk blijkend programma. 

Voor een programma dat 399 € kost zou je op zijn minst verwachten dat het een 'Image sequence' kan importeren. Mischien is het mogelijk maar ik heb het niet gevonden. De handleiding rept er geen woord over.

Hoe verander je de tijdlijn van sec naar frames ? Vind ik niet terug in de handleiding.

Kan er mij iemand een profenssioneel edit programma adviseren ? Adobe verkoopt geen stand-alone versies meer.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 18.07.2015 om 16:30 uur

Hallo Dolores,

Er zijn genoeg verschillen tussen de Pro versie en de VDL versie. zie bv. eens de afbeelding

Magix stuurt, alle geregistreerde gebruikers, een mail met aanbiedingen. Ik heb de Video Pro X 7 voor slecht € 199,00 aangeschaft.

Zelf heb ik nog nooit een "Image sequence" gemaakt. Maar misschien is dit wat u bedoelt. Klik op de rode knoop in het bronscherm. zie afbeelding.

De tijdlijn kan u van sec naar frames wijzigen. zie afbeelding

Succes,

Rob

Dolores-74 schreef op 18.07.2015 om 17:29 uur

Veel bedankt Rob,

Magix heeft zo zijn "eigenzinnige" manier om de dingen te doen en vooral te verwoorden. In andere programma's krijg je een dialoog of stel je het in de prefferences in om een tijdslijn of ruler te wijzigen van sec/beats - inces/cm - pixels/mm  - sec/frames etc...

Bij Magix moet je naar 1 frame zoemen. Normaal dat mensen dat niet begijpen tot je er per ongeluk eens achter komt als je inderdaad eens naar één bewust framepje wil zoemen.

Zo moeilijk is het toch niet om in het dialoog venstertje te schrijven : Tijdslijn in frames ipv zoem naar 1 frame.

Veel bedankt voor deze tip.

Mijn proeftijd van de pro versie is verlopen en ik heb het eraf gegood. Er zijn inderdaad wel enkele verschillen maar om voor deze kleinigheden nu 300 % extra te gaan betalen ?????  Zal voorlopig maar met de "DeLuxe" versie blijven werken tot ik een kortings mail krijg.

Voormalige gebruiker schreef op 18.07.2015 om 18:06 uur

Hallo Doleres,

Wat voor programma je ook koopt, het is altijd even wennen. Dit zal voor veel mensen ook zijn die overstappen naar Windows 10. Daarom adviseer ik, de gebruiker(s), altijd om het handleiding.pdf eens goed te lezen. Je kan, in het VDL programma, ook op F1 drukken. Zo kan je ook e.a. opzoeken.

Succes,

Rob

PS. Je kan je vraag het beste stellen in "vragen & antwoorden". De vragen in deze rubriek worden sneller beantwoord.